Hej allihopa,
Jag håller på med en Honda XR650R-motor och är lite osäker på hur hylsan ska sitta på vevaxeln. Efter att ha pratat med flera specialister/mekaniker får jag olika svar, och jag har inte kunnat hitta tydlig information i Hondas verkstadshandbok.
Hylsan har en diameter på 40mm och vevaxeln mäter 39.971mm. Utan olja känns det som ett litet glapp, men med olja på vevaxeln känner jag inget glapp , nästan med ett lätt motstånd. En del säger att hylsan ska vara pressad, medan andra menar att den ska ha ett lösare pass, så jag undrar vad som faktiskt är rätt?
Frågor jag har:
Var hylsan lös från fabrik?
Vad skulle hända om man limmar locktight 620 View attachment 1000002063.jpg hylsan istället för att ha den pressad om den nu ska vara det
Tack på förhand!
Jag håller på med en Honda XR650R-motor och är lite osäker på hur hylsan ska sitta på vevaxeln. Efter att ha pratat med flera specialister/mekaniker får jag olika svar, och jag har inte kunnat hitta tydlig information i Hondas verkstadshandbok.
Hylsan har en diameter på 40mm och vevaxeln mäter 39.971mm. Utan olja känns det som ett litet glapp, men med olja på vevaxeln känner jag inget glapp , nästan med ett lätt motstånd. En del säger att hylsan ska vara pressad, medan andra menar att den ska ha ett lösare pass, så jag undrar vad som faktiskt är rätt?
Frågor jag har:
Var hylsan lös från fabrik?
Vad skulle hända om man limmar locktight 620 View attachment 1000002063.jpg hylsan istället för att ha den pressad om den nu ska vara det
Tack på förhand!