Xt 125 X

SweeT

Lånar hellre ut flickvännen än hojjen !
Gick med
20 Feb 2009
Hoj
Yamaha yzf R6 -00
Hej jag har en XT 125 X och undrar om de finns några strypningar/trim på/till den, undrar också om man kan få tag i en sprängskiss gratis nånstans ?
Angående strypningar så har jag tagit bort Gamla dämparen och skaffat mig ett Sebring rör, hade också tänkt att skaffa mig ett sportluft filter när jag såg ett sugrör som drog avgaserna tillbaka till luftburken.
Har läst nånstans att de finns 50 cc kitt och kamaxel till Ttr och har hört/ läst att det är samma motor som sitter i min XT.
Undrar lite grann om det kan finnas fler kattar i en hoj, kände med lite ståltråd i gamla dämparen och där satt en katte men under hojjen blir utblåsröret lite knöligare som att det finns någonting där med. Tack för era komentarer eller ideér ^^

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
XT finns inga direkta strypningar utan bara komponenter som är i lägre klass så det gör lite men det är knappt markant. Röret är det nog billgaste köptrimmet och det man får ut mäst av men ändå får man inte ute mer än 1 häst ungefär.
50cc? det kan du ju pröva :hihi ne ja antar att du menar 150cc.. jo det skulle väl vara det isf. har för mig det också att det finns till den motorn.

Nemen du får fråga dig själv om det är värt att lägga massa pengar på att få ut några få hästar till. Då är det betydligt billigare att du säljer den, lägga pengarna du skulle på trim och köp en riktig 125a :banana

turbobiker44

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
2-taktere
Kan du inte få plats med en sån här motor då?
Eller en äldre,,då en sån ny motor nog är rimlig dyr,,kanske en XT 350,,vem vet?
Och lika olagligt (iaf om du inte reg.besiktar) som 150 cc ideen.
Borde väl gå, och ge lite mera.
Mvh. Frostie

YAMAHA XT 250 -08.

Bifogat

• XT 250 -08.JPG
    XT 250 -08.JPG
    9 KB · Visningar: 58
Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Finns en tråd med en trimmad CH-racing (samma motor)
Det blev dyrt med 150cc o trimkam, men det gav inte så mycket. Jag skulle dock tro att de är bästa alternativet, möjligtvis en portning av toppen.

Men det är dyrt, billigare att byta till 2takt

SweeT

Gick med
20 Feb 2009
Hoj
Yamaha yzf R6 -00
Gillar dock inte 2 T det är för mycket moppe känsla över dem de luktar och låter ;D nej men jag nöjer mig nog med Xt:n och dess effekt tills jag får tung mc ^^ nån som vet av nån sprängskiss tull XT:n då =P

turbobiker44

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
2-taktere
Köp en riktig verkstadsmanual istället.
En sprängskiss ger dig inte alla de moment som skruvorna skall dras med.
Varför fick jag inget svar på XT 250 - 350 ideen??
En XT 350 motor från sent 80-tal kan inte vara så dyr och bör väl ge den dubbla effekt mot vad du har nu,,det kan du ALDRIG få med 150 cc ideen.
Och som nån skrev, så blir det dyrt med 150 cc, portning, trimkam, trimblås, packninger,,, etc etc och ger inte så mycket egentligen
Frostie.

SweeT

Gick med
20 Feb 2009
Hoj
Yamaha yzf R6 -00
Jo jag läste de funderade litegran och kom fram till att farbror blå märker lättare om de sitter en 350 än en 150 ^^ men återigen ska jag nog hålla mig till de jag har nu, känner att mitt konto inte är de tätaste ^^ men tack för ideérna iaf :D

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
sitter ingen katalysator i orginal dämparen, utan det är "knölen" på röret under motorn som är katten :tummenupp

SweeT

Gick med
20 Feb 2009
Hoj
Yamaha yzf R6 -00
sitter ingen katalysator i orginal dämparen, utan det är "knölen" på röret under motorn som är katten :tummenupp

Nej det är verkligen inte knölen under hojjen som är katten den sitter absolut i orginal röret, jag har kollat personligen och har pratat med flera yamahaåterförsäljare angående problemet. så det är jag 110% säker på .

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
Nej det är verkligen inte knölen under hojjen som är katten den sitter absolut i orginal röret, jag har kollat personligen och har pratat med flera yamahaåterförsäljare angående problemet. så det är jag 110% säker på .

Det är sant att det sitter i ORGINAL RÖRET alltså inte ljuddämparen... precis som jag sa... och det är knölen med värmeskydd runt om =)

Är dock inga problem för mig eftersom jag skaffat helsystems Arrow:yoparty

rekomenderas starkt:tummenupp

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
"Sugröret" till luftburken fungerar nog tvärtom. Det är "plus-air" system.
Luften hämtas från luftburken och passerar en vaccumstyrd ventil och en backventil. Sedan sugs luften in efter avgasventilen.
Systemets uppgift är att "efterförbränna avgaserna i avgasröret för att minska skadliga utsläpp av kolväten och kolmonooxid.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!