prankster_76
Den som väntar....
Hej på er!
Har varit en hängiven följare på detta forum i perioder men verkat i det tysta och mest inhämtat kunskap från andra. Tänkte att det kanske är dags att kliva ur "garagegarderoben" och bidra med ett eget höst/vinter projekt för omväxlingens skull
Hösten 2012 inhandlades en (till det yttre) relativt sunkig Tr1 vars egentliga syfte var övningshoj. Med tiden blev jag dock smått förälskat i karaktären och den sköna -80 tals looken så den blev en keeper.
Omlackering stod först på agendan och och den skulle inte må dåligt av att få lite motivlack för en mer sinister look. Tog kontakt med en suverän nystartad firma vid namn (dw airbrush). Vi kom snabbt överens om motivet och ett tag senare blev resultatet så här:
Eftersom jag har en fetish för döskallar och annat benigt så har hojen eftersom klätts med olika accesories som faller in under detta. Då tanken är att behålla hojen så kan man ju lika gärna gå all in och modifiera den ytterligare. Så här ser planeringen ut framöver:
*singel konvertering av förgasarna (inkl.konfilter)
*egenkomponerat avgas, innefattande dubbla kolfiber slip on (ducati 900)
*bättre bromsar (original är ett skämt)
Mina erfarenheter är dock att man aldrig slutar så det kommer förmodligen att dyka upp mer på denna lista med tiden
------- custom classics really rocks! --------
Har varit en hängiven följare på detta forum i perioder men verkat i det tysta och mest inhämtat kunskap från andra. Tänkte att det kanske är dags att kliva ur "garagegarderoben" och bidra med ett eget höst/vinter projekt för omväxlingens skull
Hösten 2012 inhandlades en (till det yttre) relativt sunkig Tr1 vars egentliga syfte var övningshoj. Med tiden blev jag dock smått förälskat i karaktären och den sköna -80 tals looken så den blev en keeper.
Omlackering stod först på agendan och och den skulle inte må dåligt av att få lite motivlack för en mer sinister look. Tog kontakt med en suverän nystartad firma vid namn (dw airbrush). Vi kom snabbt överens om motivet och ett tag senare blev resultatet så här:
Eftersom jag har en fetish för döskallar och annat benigt så har hojen eftersom klätts med olika accesories som faller in under detta. Då tanken är att behålla hojen så kan man ju lika gärna gå all in och modifiera den ytterligare. Så här ser planeringen ut framöver:
*singel konvertering av förgasarna (inkl.konfilter)
*egenkomponerat avgas, innefattande dubbla kolfiber slip on (ducati 900)
*bättre bromsar (original är ett skämt)
Mina erfarenheter är dock att man aldrig slutar så det kommer förmodligen att dyka upp mer på denna lista med tiden
------- custom classics really rocks! --------