Yamaha 2-WD

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Yamaha 2-wd

Nu är det dags att beställa!

"In addition to the new WR450F 2-Trac rally version, Yamaha is currently studying the possibilities of a YZ450F 2-Trac Supermoto."

Respect! :rock :bow

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
En dum fråga från en förståsigpåare :tungan Om man nu ställer ut hojen ut ur en böj, (sladd) skulle det inte kännas muppigt om den börjar dra lite ifram. Vad jag fattat på Eurosport (dakar)så drar den upp till 15% ifram när det börjar spinna ibak......

Lite coolt, måste vara klockrent att åka på isen med å ha endurodubb :banana (när man väl vant sig vill säga)

Men shit vad han kör med den där lilla 450n i dakar, ett under att den håller samt, går så pass fort.............

Me ipressed :Bugar

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Tom Byron skrev:
En dum fråga från en förståsigpåare :tungan Om man nu ställer ut hojen ut ur en böj, (sladd) skulle det inte kännas muppigt om den börjar dra lite ifram. Vad jag fattat på Eurosport (dakar)så drar den upp till 15% ifram när det börjar spinna ibak......

Lite coolt, måste vara klockrent att åka på isen med å ha endurodubb :banana (när man väl vant sig vill säga)

Men shit vad han kör med den där lilla 450n i dakar, ett under att den håller samt, går så pass fort.............

Skulle vara helt ok med 2-WD på 500:an.
Skulle kännas ovant men förmodligen riktigt skönt eftersom man slipper många highsiders.

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Tom Byron skrev:

Det är ju en Yamaha :tummenupp

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
Tom Byron skrev:

Hehe, nja jag skulle inte tro att det blir så va...
Framhjulsdriften går bara in när bakjhulet snurrar fortare än framhjulet. Under en slide så har du mycket lägre hastighet på bakhjulet förutom vid rena powerslides ut ur kurvor vilket i regel inte är något att eftersträva mer än för kameran.
Vinsten kommer däremot förmodligen att bli grym på gruspartierna då man med en sm ligger på spinn där 90% av tiden och kämpar vettlöst för att hitta grepp...

Och oj, nu såg jag att det var ut ur böjarna du menade hela tiden. F´låt.
Powerlides är dock inget att eftersträva, I REGEL, så jag tror att detta är något bra. Drar hojen så kommer man förmodligen att kompensera för det utan att ens tänka på det med styrutslaget...
Frågan är om reglementena kommer att låta det sprida sig på banorna. Får se vad EM/VM kommer att säga om det, det är ändå i de serierna som trenderna sätts.

Daniel...

Daniel...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Kan ju meddela, för diskussionens skull, att den 2hjulsdrivna Yamman har vunnit en sträckseger i Dakar mot betydligt större snabbare maskiner. Det borde imponera på den mest inbitne skeptiker...

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
L. Kongo skrev:
man raderar det man felaktigt har svarat på :rolleyes:

Kändes som ett sånt slöseri med bokstäver som redan var skapade.
Men skicka din adress så kommer jag personligen över och ber om ursäkt...

:brinnerup

Daniel...

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
Chrille skrev:
Kan ju meddela, för diskussionens skull, att den 2hjulsdrivna Yamman har vunnit en sträckseger i Dakar mot betydligt större snabbare maskiner. Det borde imponera på den mest inbitne skeptiker...
Finns ju ett inte försumbart inslag av navigering i den tävlingen, o det är väl inte heller den hojen så bra på. Sen borde den rimligen inte fastna i sanden lika lätt. Men någorlunda körbar måste den ju vara iaf.
/u

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
:fatta! TVÅ, har du skolkat från 22.30 sändningarna ?

:D

Eller har jag fel, vann han inte första och den igår, då PG kom fyra, dvs då de åkte i "skogen"

Chrille skrev:

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Tom Byron skrev:
:fatta! TVÅ, har du skolkat från 22.30 sändningarna ?

:D

Eller har jag fel, vann han inte första och den igår, då PG kom fyra, dvs då de åkte i "skogen"
Rätt av Heda. De vann den första "prologen" och sträckan igår då PG kom 4:a.. 15 min kvar, sedan är det dags igen! =)

jb

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF-R1 -18
Chrille skrev:

Det var ju också en sträcka där just en endurohoj funkar bättre.
Den har nog inte så mkt att säga till om på sträckor när det krävs hästkrafter.

Men som allt annat så hänger den på vem som kör. Hade han inte vunnit VM i enduro i 250?

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Undrar hur mycket tyngre det blir om det ska hålla för starkare motorer?

KTM LC8 med 2wd hade varit mumma!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fretigne ligger åtta totalt vilket är ganska imponerande med en 450 kubikare.
Tror merparten av alla motionärer/semiproffs skulle var betydligt snabbare med en tvåhjulsdriven hoj.

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Blue skrev:

LC8:an vekar ju för tung. Meoni kör väl på en sådan (om jag inte minns helt fel) och han e ju en duktig dakarförare men bågen e tydligen lite för klumpig... iaf vad jag har hört...

- Johan

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Blue skrev:

Tror inte att det behöver bli mycket tyngre för att klara av en större effekt.
Detta eftersom det inte är så stora effekter som överförs till framhjulet.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
jb skrev:
...

Men som allt annat så hänger den på vem som kör. Hade han inte vunnit VM i enduro i 250?

Visst gör det det, men enduro är väl ingen självklar merit i sig. Kari Tianen(?), Erikssons gamle baneman i Enduro-VM, körde ju också Dakar några gånger, utan någon självklar dominans.

Att vinna en Dakar-sträcka med en 450 tycker jag är otroligt imponerande med tanke på att de mindre hojarna nästan aldrig syns i sammandragen annars. Alla andra småhojar kan ju inte ha kassa förare...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln