Yamaha BT1100 bulldog

Brillor

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2008
Ort
Handen
Hoj
07 Kawasaki z750
...någon som kört? Slö eller rapp? Vet att det inte är så många hästar ... har en cbr929 och undrar om jag kommer tröttna direkt. Är mest ljudet och typen av hoj som jag är ute efter, så har ni förslag på liknade hojar med mer fart i så tips gärna! Är på jakt efter en ny hoj, liknande bulldog, gärna twinmotor och upprätt körställning! Farbror börjar bli gammal! :gnissla
 

Brillor

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2008
Ort
Handen
Hoj
07 Kawasaki z750
har kollat på den också =) vet du om det är typ samma coola ljud också?
 

Flod

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Umeå
Hoj
Moto Guzzi 850 '77, Hornet 600 '06
Moto_Guzzi_Griso_RHS2_1280.jpg

Jag vill slå ett slag för Moto Guzzi Griso.
 

texas lasse

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2008
Ort
täby
Hoj
05 yamaha MT 01
Körde bulldog ett år efter 200 mil ville jag ha mera slog tilll på en mt-01,
och det ångrar jag aldrig, snacka om power
helt underbar maskin ..
:tummenupp
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
den är rätt slö men allt är relativt.
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Bullen är en ok hoj om man inte har för stora krav. Svänger ok, Bromsar ok, accelererar.... nja, hastigheten ökar iaf...
En mellanmjölkshoj helt enkelt.
 

johber

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2004
Ort
Åkersberga
Hoj
BT1100, Husqvarna TE 450
Om jag skull ranka min gamla väghojar för vardagsanvändning blir det så här

1.Yamaha BT 1100
2.Honda Transalp
3.BMW 650 Dakar
4Triumph sprint RS
5.Honda CBR 600 RR
6.Suzuki GSX1100 ES
7.Yamaha R1
8.Yamaha TTR

Bulldogen är djävligt lättkörd, bra på mindre asfaltsvägar samt upp till 130 km/h.
Accar bättre än man tror, i alla fall upp till 120 km/h. R1 bromsar som funkar helt ok för användnings området. Den låter kanske lite väl med ett par GPR slip on men det kanske är manligt?

Jag rekommenderar absolut en Bulldog. Jag kommer i alla fall behålla min!:)

Slutsatsen för mig är att en sporthoj ska användas som racehoj och är enbart asjobbigt för en gamling som har ont i ryggen på vanlig väg.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ovanstående stämmer, man sitter och åker riktigt skönt på dom.
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
MT-09
Hade en Bulldog som första hoj. Saknar den ibland, jag kunde köra om orutinerade 600-förare på småvägar (fast man hade ju ingen chans mot de som kunde köra på riktigt).

Den är enligt mig toksnygg dessutom. Enda smolket i bägaren är väl att man vill ha mer pulver ibland... Plus att man klämmer pungen eftersom sadeln ser ut som den gör.

Hade nog valt en beg MT-01 idag om jag var i dina skor, den är iofs grisful men ett fynd med tanke på hur mycket hoj man får för pengarna. Och 1700 cc stötstångsmotor med insprutning i ett körbart chassie är så j*vla dumt att man måste gilla det :)
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Var riktigt sugen på en Bulle när den kom -tills jag provkört.

En av ett antal Yamahamodeller där designen lovar något som motor och chassi tyvärr inte kan leva upp till. MT-01 lider av samma sjuka -ser ut som en korsning mellan rödljuslok och streetfighter på anabola men är för slö och tung för båda rollerna. Försäljningssiffrorna har också blivit därefter.

Bullen är en ok allroundhoj men för aktiv körning bör man leta någonannanstans istället för att slösa pengar på tillbehör som ändå inte kan väcka liv i den trötta Dragstarmotorn.
 
Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Var riktigt sugen på en Bulle när den kom -tills jag provkört.

En av ett antal Yamahamodeller där designen lovar något som motor och chassi tyvärr inte kan leva upp till. MT-01 lider av samma sjuka -ser ut som en korsning mellan rödljuslok och streetfighter på anabola men är för slö och tung för båda rollerna. Försäljningssiffrorna har också blivit därefter.

Bullen är en ok allroundhoj men för aktiv körning bör man leta någonannanstans istället för att slösa pengar på tillbehör som ändå inte kan väcka liv i den trötta Dragstarmotorn.

Hojta till om du vill ses på strippen... :tuttar

Fruktansvärt trimningsvillig motor för hyfsat moderata pengar.
Allt är självklart relativt. Jag valde hojen/motorn som utgångsobjekt för något helt annat. Som originalhoj är både Bullen och Draggen rätt trötta.
 

Brillor

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2008
Ort
Handen
Hoj
07 Kawasaki z750
Asbra med massa härliga tips, tor som många andra att den kan vara för seg, gillar ju att åka fort, men kanske mera rakt fram istället för kurvigt... Ljudet är gymt i både mt och bullen! Kul att mt:n har lite mer motor att erbjuda. Vmax är så råfet att jag inte vill ha den, för mycket glidare men om 10 år kanske =) Nu har man iaf fått lite uppslag! Tack! Fyll gärna på med mer om ni ser att något saknas! :kär
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top