Yamaha DT 125 -83 blöddrar ibland

DrEvil

Ny medlem
Gick med
30 May 2009
Hoj
-83, Yamaha DT125
HAr en yamaha DT 125 -83 som går bra men ibland kan den tappa all kraft och blöddra för att sedan gå hur bra som helst ett tag tills det inträffar igen.:confused:

Ideér på vad det kan vara? Om den drar in tjuvluft så borde den väl gå dåligt hela tiden?

DrEvil

Ny medlem
Gick med
30 May 2009
Hoj
-83, Yamaha DT125
Turbulens i motorn kanske, de var de som var felet på min. kolla dina avgasportar så allt står rätt till. felet på min var att ena saknades och den andra gick åt fel håll

Å fan..... så det kan ge symtomen att den går skitbra ena stunden för att sedan tappa all kraft och blöddra och inte svara på gas?
Får nog ta och läsa på lite om problemet... om det nu är det.
tack för svar :yoparty

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Å fan..... så det kan ge symtomen att den går skitbra ena stunden för att sedan tappa all kraft och blöddra och inte svara på gas?
Får nog ta och läsa på lite om problemet... om det nu är det.
tack för svar :yoparty

Om du har problemet att din låter som en symaskin medans den går skit så har vi samma problem :huvet

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter

Jo men då har vi antagligen samma fel. för tillfället har jag inga avgasportar alls eftersom att jag fick fel när jag bestälde. skulle ha nsr men fick crm av firman :brinnerup. Det finns bara ett sätt att ta reda på det och det är rätt portar. Jag kan hojta till om jaga hinner rätta till innan er om det är avgasportarna som är felet :)

som jag sa innan så uppstog samma fel om de är felinstälda för det hade jag på förra cylindern.

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Jo men då har vi antagligen samma fel. för tillfället har jag inga avgasportar alls eftersom att jag fick fel när jag bestälde. skulle ha nsr men fick crm av firman :brinnerup. Det finns bara ett sätt att ta reda på det och det är rätt portar. Jag kan hojta till om jaga hinner rätta till innan er om det är avgasportarna som är felet :)

som jag sa innan så uppstog samma fel om de är felinstälda för det hade jag på förra cylindern.

Hmm, det kan ju fan vara dom, men senast jag kolla satt båda där men om dom satt rätt det är ju en annan fråga:huvet

ja, skulle vara schysst.
Hojtar också till om jag hittar felet på min:tummenupp

// Frappe

DrEvil

Ny medlem
Gick med
30 May 2009
Hoj
-83, Yamaha DT125
Lyckades hitta felet på min :va.

Hade rengjort filtret innan utan resultat.... men när jag slet bort filtret och körde med öppen luftburk så fungerade cykeln bra. antar att det är stopp eller liknande i insuget till luftburken, får ta o titta på det. det konstiga var att den gick bra och sedan dåligt för att sedan gå bra igen...

Nu går den bra hela tiden :banana

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...