Tjenare alla som läser det här! Visst är yamaha dt en av världens bästa maskiner eller vad säger ni?! Jag har lekt med min maskin varje dag sen början på sommarlovet och den har gått underbart hela tiden! har bytt bromsbelägg fram backar bak, slangar, däck och nu kolv. (för säkerhetsskull)
Jo när jag plockade isär motorn så såg jag att kolven var väldigt filad! den gick i 145 km/h med GPS och på bakhjul 1an 2an bara gas. gick rycka lite så gick den upp på 3an 4an också!. sen nu satte jag på en ny kolv med mindre "fönster" och den blöddrar och varvar inte riktigt upp som den ska! Nu har jag åter igen plockat ner motorn och nu ska jag fila upp kolven! Jag förstår inte riktigt hur YPVS:en fungerar heller. det är en vajer och som en "spole" som vajern löper i. Men när ska den röra sig? när jag gasar händer inget. ska det röra sig när jag åker? kan man låsa den i nån ställning när den är öppen fullt eller vad blir bäst tror ni? Är enormt tacksamm för svar så jag kan få ihop min kära dt snart!
Jo när jag plockade isär motorn så såg jag att kolven var väldigt filad! den gick i 145 km/h med GPS och på bakhjul 1an 2an bara gas. gick rycka lite så gick den upp på 3an 4an också!. sen nu satte jag på en ny kolv med mindre "fönster" och den blöddrar och varvar inte riktigt upp som den ska! Nu har jag åter igen plockat ner motorn och nu ska jag fila upp kolven! Jag förstår inte riktigt hur YPVS:en fungerar heller. det är en vajer och som en "spole" som vajern löper i. Men när ska den röra sig? när jag gasar händer inget. ska det röra sig när jag åker? kan man låsa den i nån ställning när den är öppen fullt eller vad blir bäst tror ni? Är enormt tacksamm för svar så jag kan få ihop min kära dt snart!