Yamaha DT lr TZR?

Tobbe_88

ram,silver metallic.kåpor,svart metallic
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Yamaha DT125R-89
Vilken hoj föredrar ni..lr tycker verkar bäst?

Solid snake

Guest
TZR, behöver inte varva sönder den i 110.

Edit: förresten en jävligt onödig tråd.

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
dt helt klart. har både dt samt en rg (inte en tzr, men samma typ av hoj iaf :rolleyes: )

& på dt:n har man lätt roligast på :tummenupp

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Har iof inte kört en TZR, men eftersom jag kör en hel del inne i stan så borde DTR lämpa sig mer för det. Ute på kurviga vägar funkar det också bra, förutsatt att du har däck för det.

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
komiskt. först massa beröm till tzr (av sånna som har en sån) sen kom dt-folket & då fick även den lite berömm :rolleyes:

alltså bör båda vara bra hojar eftersom dom som har en är nöjd med den :tummenupp

så var det färdig disskuterat & nu kan vi stänga alla trådar angående detta! :fatta!

P-E

Guest
Men det är ju ingen idé att ni svarar. För ni svarar ändå bara den hoj ni själva har. Dessutom har inte alla ens kört båda hojarna. Ni kan ju inte säga att den hoj ni har är bättre bara för ni själva har den, när ni dessutom inte kört den andra.

Fråga någon som haft båda två eller kört båda två, kört båda två länge också..

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
P-E skrev:
Men det är ju ingen idé att ni svarar. För ni svarar ändå bara den hoj ni själva har. Dessutom har inte alla ens kört båda hojarna. Ni kan ju inte säga att den hoj ni har är bättre bara för ni själva har den, när ni dessutom inte kört den andra.

skrev det nyss :7peta

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
P-E skrev:

Bättre med en tråd utan svar. :7peta

Ruyy

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
2 hjul o motor
Tobbe_88 skrev:
Vilken hoj föredrar ni..lr tycker verkar bäst?

lätt DT. För tzr, de e juh bara gasa-gasa :tummenupp man kna juh igentligen inte göra något me dom.. de gå juh typ inte stegra.. o kan man inte stegra so är de juh inge ql att köra motorcykel, va o körde en tzr. de enda ja lyckades med va spinna på grus, o hur ql är det :huvet men DT. :tungan dom är de lätt o stegra me, "iaf min" oså är man inte vägbunden. få man för sig so äre juh bah dörna in i skogen.:yoparty
men antar de kommer no viktipetter o säger.. "jo, e gå vist stegra med tzr o de går utmärkt att köra i skogen me dom o de e hur ql som hälzt att köra dem. o dessutom so svara du precis som vi föruspodde.. tycka din egna hoj är bäst.. ah, du see.. ni är syniska.. " :rofl :7peta

Last edited:

lindberg

Yamaha DT125R -03 DEP Pipes och YZ skärm
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
Yamaha DT125R -03 TILL SALU!!!!
Självklart blir det en dtr så länge man inte vill åka över 110-120 för då är det tzr som gäller.
Men ska man lära sig "stunta" så glöm tzren och köp en DTR :D

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Ruyy skrev:
lätt DT. För tzr, de e juh bara gasa-gasa :tummenupp man kna juh igentligen inte göra något me dom.. de gå juh typ inte stegra.. o kan man inte stegra so är de juh inge ql att köra motorcykel, va o körde en tzr. de enda ja lyckades med va spinna på grus, o hur ql är det :huvet men DT. :tungan dom är de lätt o stegra me, "iaf min" oså är man inte vägbunden. få man för sig so äre juh bah dörna in i skogen.:yoparty
men antar de kommer no viktipetter o säger.. "jo, e gå vist stegra med tzr o de går utmärkt att köra i skogen me dom o de e hur ql som hälzt att köra dem. o dessutom so svara du precis som vi föruspodde.. tycka din egna hoj är bäst.. ah, du see.. ni är syniska.. " :rofl :7peta

Temporary Internet Files: Lunarstorm.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Jag har ju inte nån av dom, men jag har en superduperextremmegadunder offroad med jäääättemycket effekt (41hk) och sen en slö honda....

Så jag har som ni förstår självklart roligast på HONDAN :yoparty

Sen är iofs DTn touring, det är inte min, så jämförelsen kanske blir lite sne hursomhelst tror jag det enbart är upp till var o en vad som är roligast, så försök att testa båda två.

Solid snake

Guest
Ruyy skrev:

Kan inte du dra tillbaka till fjunarstorm ditt jävla moppefucko?! :kocko

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
"På internet kommunicerar man med skrift. Om man skriver som en idiot, blir man bektraktad som en sådan."

Har själv inte provat TZR:en, men gissar på att den är riktigt rolig att framföra på kurvigare vägar! Gillar dock DT:n, då den är lite allt-i-allo-hoj.

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Ruyy skrev:
Wow, killen ta de lungt.....Duvet en dt kan du ju inte köra en go kurvig väg med som du kan göra med en tzr och hur kul är det att ligga på bana med en dt jamenar jag har haft både dt och tzr och jag kan säga att det är 50 gånger roligare med sporthoj, men sen har ja också provat en Husky wr och det var inte så pjåkigt de heller......=)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...