Yamaha dt125r-89 går kasst?

ThorskeN

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
Skramlaha DT125R
Har problem med min Yamaha dt125r-89 som går jättekasst.
Har haft problem med att den skar och så, och nu har jag skaffat en ny motor(begagnad) med en fräsch vev och lager.
Dock var cylindern skuren också så jag har borrat om den och köpt en ny kolv.
Men den går inte som förut innan den skar, den är jätteseg och vägrar att varva, och så är den jätteseg på att varva upp, den känns trött?!

Så har nu ingen aning vad som kan vara fel? Allt annat har fungerat jättebra på den förra motorn men nu på denna fungerar det inge bra, har tagit allt utom själva motor från den gamla som fungerade bra, dvs. Cylinder, förgasare,insug, allt typ.

Dock har jag funderingar att den går så kasst har nått med neutralampan som glappar att göra och sen att jag inte har oljevarningslampan inkopplad?

Vad kan vara fel? Man kan ju inte ställa in tändningen på den och förgasaren är inställd.

/ThorskeN

ThorskeN

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
Skramlaha DT125R
nej den verkar få tillräckligt med bensin. Den bluddrar eller hackar inte. Den är bara seg och vill inte varva.
Funderar på om de kan ha med topplocket att göra? att det är för mycket planat? Fast det fungerade ju jättebra förut.
Ska ta tändplattan och allt från den gamla motorn som fungerade bra imorgon och byta till den andra, sen vette fan då ger jag väl upp om det inte fungerar.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
ThorskeN skrev:
2446722 nej den verkar få tillräckligt med bensin. Den bluddrar eller hackar inte. Den är bara seg och vill inte varva.
Funderar på om de kan ha med topplocket att göra? att det är för mycket planat? Fast det fungerade ju jättebra förut.
Ska ta tändplattan och allt från den gamla motorn som fungerade bra imorgon och byta till den andra, sen vette fan då ger jag väl upp om det inte fungerar.
Tror det läcker nånstans?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...