Hallå! Alla brukar säga att Yamaha DT125R brukar vara riktiga slitvagnar och att dom burkar hålla för mycket tuckt osv och kolvbyte var 2000mil,
Men tycker inte dom gör det alls!
Först skar min vid 1600mil ungefär.
Gamla kolven såg ut såhär
http://img707.imageshack.us/img707/482/dscf0731s.jpg
Och idag har den gått 2210mil och nu när jag var ute och körde lite idag så mitt i allt rasslade det till, Stängde av den dirrekt och sen sku jag starta igen och kicken är helt jävla stum! = den har antagligen skurit igen
Någon som har nån teori om varför den gör så? Båda gångerna har den gått hur bra som helst före den har skurit... Olja, Kylarvätska har den också alltid haft + alltid körd med 98 oktans bränsle!
Men tycker inte dom gör det alls!
Först skar min vid 1600mil ungefär.
Gamla kolven såg ut såhär
http://img707.imageshack.us/img707/482/dscf0731s.jpg
Och idag har den gått 2210mil och nu när jag var ute och körde lite idag så mitt i allt rasslade det till, Stängde av den dirrekt och sen sku jag starta igen och kicken är helt jävla stum! = den har antagligen skurit igen
Någon som har nån teori om varför den gör så? Båda gångerna har den gått hur bra som helst före den har skurit... Olja, Kylarvätska har den också alltid haft + alltid körd med 98 oktans bränsle!
Last edited: