Yamaha FZ-tråden

PataC

1+1=3?
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Enskede
Hoj
FZ1 N -08
Ett tips är att du kollar med Vesta som verkar ligga riktigt bra till i premierna. Om jag inte är helt ute och cyklar tror jag dock att man måste vara kund hos Nordea för att kunna teckna en försäkring. Ju fler föräkringar man tecknar desto billigare blir det.


Jag har Vesta som f-bolag. Man måste ha 2 andra försäkringar hos dom för att kunna teckna en MC-försäkring. Tecknade bilen och fick ner den föräkringen med halva priset från tidigare bolag, och en livsförsäkring på en hundring i månaden.:D
Det dåliga med detta bolag är att man måste betala hela summan på en gång, finns inga avbetalnings möjligheter. Och det hjälper om man är kund hos Nordea!
Har inte haft något strul med dom ännu. Och dom är flera resor billigare än alla andra f-bolag!:tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tog denna bild med min gamla mobil en härlig höstdag... Platsen är väster om Bollnäs och en helt underbar MC-väg, kuperad och kurvig...

Jaja jag vet att orginalstänkan sitter på, men inte länge till!!

//cage

Fin hoj, Nice väg:tummenupp
 

PataC

1+1=3?
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Enskede
Hoj
FZ1 N -08
Jovisst är det så. Men jag hade en betydligt billigare helt genomskinlig pad innan och den var helt värdelös, släppte i kanterna och plasten vart repig...
Så nu har jag hittat denna och den tar inte så mycket plats som man tror på tanken!
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jovisst är det så. Men jag hade en betydligt billigare helt genomskinlig pad innan och den var helt värdelös, släppte i kanterna och plasten vart repig...
Så nu har jag hittat denna och den tar inte så mycket plats som man tror på tanken!

ja men det förstör utseendet .. sätt på den bara när du har lyckats repa tanken, för att dölja skadan. Jag undrar om det inte skulle varit mer neutralt med en helt svart..
 

FZ1-S

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
Västerås/Fagersta
Hoj
Yamaha FZ1-SA 2007
Kåpglas

Har nån av er bytt till annat kåpglas på era FZ1-S och till vad?
Det jag är ute efter är lite högre glas än orginal.
Funderar på MRA eller Puig, går de att beställa någonstans i sverige.
 

ludwig 1

ludwig 1
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Ed
Hoj
FZ-1 SA-07,XT-600
Tankpad

hej alla fz vänner ute i landet.
jag har ett dilemma som jag vill ha tips och råd med:confused:
jag har en svart fz1 som inte har en tankpad och jag har så jävla svårt att välja vilken jag skall ha.
ska jag ha en kopia svart eller carbon look eller skall jag satsa på en orginal från yamaha.
vad har ni för pads,länka adresserna från vad ni har köpt den eller lägg gärna upp bilder på era pads så att jag kan få ro i kroppen och bestämma mig.

Jag hade en Mörk mörk blå MT-01 tidigare,och den satte jag på en med carbonlook,det blev skitsnyggt.Nu har jag en FZ-1SA -07 som är ljust grågrön,på den har jag orginal Pad,och den liksom lacken lyser igenom,Skitsnyggt det med men klart lite dyrare..Men satsa på en med carbonlook du så blir du nog nöjd.Jag köpte min på Mascot Motor...Ha de
 

ludwig 1

ludwig 1
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Ed
Hoj
FZ-1 SA-07,XT-600
Fz1-sa-07

Hallå alla glada.....
Jag undrar om det är någon som har en under kåpa till min FZ1-07,jag har bytt till ett Akra helsystem,men jag tror att den ska passa ändå...Den följar väl med som standard på N-Modellen med ABS...och det måste väl vara samma..eller??Jag lämnade in min hoj efter att jag hade kört in den i höstas(jag köpte den 10 oktober)Akra-Helsystem,Powercomander,KN-filter,och så bänken.Original var min hoj på 127,76 på bakhjulet och 87.81 i vrid.Efter behandling av skönheten så blev det 143,72 på bakhjulet och 98,69 i vrid+ett helvetes gött ljud...
Jag ska på Kinnekulle två dagar i Maj,det ska bli riktigt riktigt kul.Nån annan som har gjort samma med era hojar? Är ni nöjda? Jag har inte drevat min än men då blir den väl rent hysterisk...
 

jeoe76

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2008
Ort
Olofström
Hoj
2010 Harley Davidsson nightrod special
Tack
Har inte löst det med blinkersna riktigt än:va

Har sett att det finns ett baklyse att köpa med inbyggd blinkersfunktion. Jag har själv funderat på att inhandla mig ett sådant :). Ser precis ut som originallyset. Minns bara inte riktigt var jag hittade det dock :S.
 

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kontinenten
Hoj
Suzuki Gsxr
Har sett att det finns ett baklyse att köpa med inbyggd blinkersfunktion. Jag har själv funderat på att inhandla mig ett sådant :). Ser precis ut som originallyset. Minns bara inte riktigt var jag hittade det dock :S.

Det ska jag kolla upp på BR Nilsson:tummenupp






Har kollt upp det nu!
Dom har ett för 1095:- och ett för 1695:-
 
Last edited:

Joyrider_?

Man kan förlora allt men aldrig sin själ
Gick med
9 Feb 2008
Ort
*
Hoj
*
Har sett att det finns ett baklyse att köpa med inbyggd blinkersfunktion. Jag har själv funderat på att inhandla mig ett sådant :). Ser precis ut som originallyset. Minns bara inte riktigt var jag hittade det dock :S.

Kolla med s-racing.se, bra att ha och göra med. (FZ:yoparty )
 

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
Nordea MC försäkring

gjorde ett klipp idag!

fick helår helförs hos Nordea för 4600:- :banana

Bil Sport MC skulle ha 9000....Folksam 20 000 :näsblod
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top