Yamaha motor i nya Volvon

Solid snake

Guest
Yamaha har också gjort nån topp till nån toyotamodell, varvar 8-9000 tror jag, till skillnad från deras vanliga som varvar 4-5000.

The Ace

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2004
Hoj
Suzuki SV650s
Riktigt tråkigt ljud i den är det oixå! :(
Surrar som in liten tam katt.

Inte mycket muller där inte

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Yamaha har levererat motorer till många biltillverkare, bland annat tvålitersfyran på 175 hk i förra generationens Celica.

V8:an på 4,4 liter till XC90 kommer sannolikt även att erbjudas i gubbilen S80 för USA-marknaden. Anledningen till att ingen befintlig Ford-V8 används, är att tvärställningen inte ger utrymme för en 90-graders-V8. Dessutom byggs den nya motorn helt i aluminium.

Ekholm

Trottoarbiker
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RX1SP
Yamaha hjälpte Ford med både V6:an och V8:an till Taurus SHO på 90-talet också.

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Den där V8an har jag redan spettat ur... går hyffsat för att sitta i en så pass stor bil som xc90, men den är duktigt törstig om man har tung fot... :yoparty

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Ljudet ser jag som det tråkigaste med motorn, total frånvaro av muller.
Har dock inte skruvat så mycket på den än men yamaha marin(yamarin?) lovar mycket god kvalite.
Fast båtmotor i "slagskeppet" kan ju inte vara annat än rätt :D

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
frankof skrev:
Ljudet ser jag som det tråkigaste med motorn, total frånvaro av muller.
Har dock inte skruvat så mycket på den än men yamaha marin(yamarin?) lovar mycket god kvalite.
Fast båtmotor i "slagskeppet" kan ju inte vara annat än rätt :D

Sant, inget v8 muller i kupén direkt...men det vill nog inte den gruppen som är tänkt ska köpa bilen ha heller skulle jag gissa.

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Suomalainen skrev:
Sant, inget v8 muller i kupén direkt...men det vill nog inte den gruppen som är tänkt ska köpa bilen ha heller skulle jag gissa.
Amerikanska hemmafruer med massor av unger :D och i sverige är det en "macho"-bil, jag skrattar lika gott varje gång :rofl

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
valmers skrev:
Yamaha har levererat motorer till många biltillverkare, bland annat tvålitersfyran på 175 hk i förra generationens Celica.

V8:an på 4,4 liter till XC90 kommer sannolikt även att erbjudas i gubbilen S80 för USA-marknaden. Anledningen till att ingen befintlig Ford-V8 används, är att tvärställningen inte ger utrymme för en 90-graders-V8. Dessutom byggs den nya motorn helt i aluminium.

Valmers är välinformerad. Trots 60-gradare är det äckligt trångt i motorrummet på XC90:n med den motorn i, imponerande att allt fått plats, men jag skulle inte vilja vara den som ska ner och mecka därinne. Personligen tycker jag att motorn har en lagom fin gång och ett helt ok drag för en sådan biltyp. Hursomhelst kommer den att dra in cash => bra för bilindustrin i Sv.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år