Det stämmer. de där flashningarna är lite osäkra. Blir något fel står du still, och det är inte roligt. 5500 spänn är inte helt gratis heller, dessutom är jag lite skeptisk till att ändra i mjukvara som många ingenjörer med mångåriga utbildningar, och mångårig erfarenhet har skrivit, testat osv. Visserligen ser vi ju att vissa saker inte blir 100-procentiga alltid, som ryckigheten på 2016 modellerna, men att göra en irreversibel operation på ECU-n är jag tveksam till. Många gör det dock och är nöjda.
En jag snackade med hade gjort en woolich flash på sin 10;a och var skitnöjd men jag kom att tänka på varför man har den där varvspärren lägre på 10:an jämfört med r1:an. Det är för att man har ersatt en hel del komponenter med billigare alternativ i stål istället för titan, etc, och då har de nog räknat fram att de kan inte garantera att den motorn håller ihop som den ska om man varvar den hur mycket som helst.
På en mt09 hade jag nog slängt på en power commander istället, det går alltid att plocka bort och sälja vidare, plus att du kan experimentera själv med olika mappar beroende på hur de känns i rövdynamometern
Skickat från min HTC 10 via Tapatalk