Yamaha MT01, brutalt ljud

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
V-Gurra skrev:
Bry dig inte om alla moppefuckons ironiska kommentarer om Yamman!
MT-01 är grym! Ska bli kul å höra om alla Räkettor som blivit förnedrade på krokvägar i sommar. För sånt skriver ni väl om också, losers??

//VG

Jag har redan på 30 mil hunnit köra ifrån 4st R1or, 1st ZXR, 2st Hornets, 3st GSXR750 mm. på krokiga vägar, spelar nog inte så stor roll vilken hoj man har om det svänger mycket...

Du kanske till och med kan köra ifrån nån 250 eller liknande på bana med din Busa.. :hihi
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Den har ju rätt stuk men varför dom stoppat en blytung glidarmotor i ett SF-chassie övergår mitt förstånd? Motorkaraktär som en Finlandsfärja och en torrvikt på 240kg är ju helt åt helvete, en liten ducce monster med en tredjedel av motorvolymen krossar den ju om det ska åkas på fram eller bakhjul eller varför inte krokväg? :va
 

JOZ_M85

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Öa
Hoj
x
Hightuned skrev:
Den har ju rätt stuk men varför dom stoppat en blytung glidarmotor i ett SF-chassie övergår mitt förstånd? Motorkaraktär som en Finlandsfärja och en torrvikt på 240kg är ju helt åt helvete, en liten ducce monster med en tredjedel av motorvolymen krossar den ju om det ska åkas på fram eller bakhjul eller varför inte krokväg? :va

Ja hur är det med den saken? Är det någon som har testat busfaktorn på MT-01? Wheelie osv??? :yoparty
 

Dahlberg

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Suzuki TL 1000S -97
holmen skrev:
Jag e så jävla nöjd. Köp den, fast acrapovic-blåsen e fördjävla dyra med tillhörande sadel

Titta in på www.atomracing.se (som Niklasinorr tidigare nämnde).

Jag var förbi Thomas som har ATOM Racing i helgen och tittade på hans MT01:a. Den har han portat, byggt helsystem och nu har han äntligen fått Power Commandern. I fredags bromsade han 100 SAE hk och 169 Nm på bakhjulet med sin Dynojet 250 bromsbänk. MT01:an har riktigt skönt sound med heelsystem! :tummenupp

Enligt Thomas är det en grymt rolig hoj som utan problem skickar framhjulet i vädret tack vare det brutala vridet. Och då ska ni veta att Thomas är bortskämd med tidigare hojjar som han trimmat. ZX10R med 165 SAE hk eller Hayabusa 1400cc med 218 SAE hk (uppmätta på bakhjulet med Dynojet 250).

OBS! Spana även in Thomas examensarbete där han bygger en W9 motor, det är riktigt imponerande!!! :tummenupp
 

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Midnattssolens land
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
Hey snubben!
Nu var det väl ändå MT;n vi snackade om!!??
Vem bryr som om trimmade v9:eek:r å allt vad det kan vara. En råstark twin i potent chassie kan göra underverk ju!
Mt'n rockar så det stänker om det! Ska ha en innan vintern!



//VG
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
V-Gurra skrev:
Detta är nog årets coolaste och mest underskattade hoj!
MT-01:an kommer garanterat att förnedra mången "R-hoj" på diverse små kurviga vägar i sommar!!
Vill ha!!

//VG
Bahahahahha :rofl
 

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Laholm
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Låter säkert helt ok för dom som gillar V-twins

Tycker faktiskt om 4cyl bättre.

Faktum är att min gamla 6cyl CBX med avsågat Marshall lät nog bäst ändå.
"Vill ha tillbaka" Sålde den för 19 papp för16 år sen ME = IDIOT :kocko
 

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
Hej alla hojraiders, köpte en MT-01 med acrapovic i ons, MMMMMMMMM :banana

Den låter å går helt underbart.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
RoLLER skrev:
Jag hade en twin som första hoj. Det e lagom att börja med.


Sen byte du ner dig till en slö retta :hihi för att v-twinen vart för vass :arsele , nää roller håll dig till ponny och rettor :tungan
 
Last edited:

YamahaMT01

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Bjärred
Hoj
Yamaha MT-01
Har fått ljuddämparna rensade, höll på att trilla av när vi startade den igår.
Underbart muller som kändes i kistan. Tänkte kolla om det finns nån annan som har och bygger om en MT.http://www.alltommc.se/ljud/yma1.mp3
Lyssna på den. :yoparty

Tjena :)
Bestälde en MT-01 idag (impulsköp:)) och får den förhoppningsvis nästa vecka... :hojraket
Som vanligt ska man ju på o pilla på alla nya hojar man köper... Så därför undrar jag hur du tömde dina dämpare?
RAASK har tydligen några insattser. Men de e kanske onödigt att lägga något på dem?

Om man tömmer dem - rekommenderas det att man, ja vad heter det när det inte är förgasare...? mappar om hojen?
Jag menar, är det insprutning så borde det vara samma sak som att sätta andra blås på bilen, dvs ingen nödvändighet. Fattar givet vis att man får ut fler ponnys, men jag är förs o främst ute efter att det ska låta lite extra... (sen får man se nästa år om man vill ha fler pollar)

Det lär också bli vita miniblinkers direkt... Fattar inte varför det över huvud taget görs oranga fula blinkersglas fortfarande....?

Bakskärmen lär åka snabbt också...:tummenupp

Ha det fint!
E tacksam för svar :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top