Yamaha Power Insurance?

Busken

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Fz6-s
Någon som har provat denna försäkring?
Ska tydligen sammarbeta med Länsförsäkringar så att premien på yamaha ska bli liten.?
Bra?,Dålig? :confused:

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Busken skrev:
Ska tydligen sammarbeta med Länsförsäkringar så att premien på yamaha ska bli liten.?
Vet bara att man måste haft KK i minst 5 år för att få teckna YZF-modellerna. Suger lite kamelpung.

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
Busken skrev:

vad jag minns så är inte R1 billig där i alla fall...

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
Va jag vet så försäkrar de inte yzf modellerna alls... men hon kanske sa så eftersom jag inte hade kk då.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Yamaha Power Insurance gäller INTE YZF-modellerna från & med 2005. Så det är bara att glömma.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Dom tar visst YZF. Så sa dom iaf till mig, men man måste haft KK i minst 5 år.
Kollade med dom för ca 2 månader sen.

Edit: FB säger ju gärna olika saker beroende på vem man pratar med, så ni kanske har rätt. Detta var iaf det dom sa till mig när jag kollade upp en thunderace.

Last edited:

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
FUBAR skrev:
Dom tar visst YZF. Så sa dom iaf till mig, men man måste haft KK i minst 5 år.
Kollade med dom för ca 2 månader sen.

Edit: FB säger ju gärna olika saker beroende på vem man pratar med, så ni kanske har rätt. Detta var iaf det dom sa till mig när jag kollade upp en thunderace.
Exakt....att ringa fb är ett enda stort lotteri, ibland vinner man, men oddsen för vinst är en på miljonen :mad:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
tar de r1 och r6 har de ändrat reglerna från 2004. Körde FZ6 förut och den var klart billigast via Yamaha Power Insurance/LF: 5800 hel/hel. Näst efter kom Bilsport och MC men de var nästan 2500 dyrare.

Reen

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Hojen sååld!!:( försöker trösta mig med minimoton. Går sådär:(
Försäkrade min r6a så i somras så det går aldeles utmärkt.... blev 13k för hel/halvår

Busken skrev:

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Jag har min Endurocykel försäkrad där och det fungerar utmärkt och är relativt billigt. cirka 2200kr/år halvförsäkring (spelade ingen roll om det var enduroreggat, gick på samma premie som offroad vilket dubbelkollades 2ggr med skadereglerare/tekniksk support)

rob

Member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV4R
japp hade min r6 med där, men det kom fram att det blivit fel någonstans så passa dig för att råka ut för någonting

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
R1
Yamaha power insurance

Försäkring anpassad för dej som kör Yamaha!!

Jag sökte lite i gamla trådar och fann att vissa kan försäkra YZF modellerna och vissa inte. det enda dom kunde erbjuda mej var en trafikförsäkring inget mer. Nån som vet varför och som kan bringa klarhet i det här. :confused:

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Reen skrev:
Försäkrade min r6a så i somras så det går aldeles utmärkt.... blev 13k för hel/halvår
Då gjorde dom fel av misstag, det är svårt för dom i kundtjänst med.. Att försäkra hojar är svårt, massa olika variablar som spelar in tyvärr.. Inte så att agda 47 år vet vad en R1:a är tyvärr, då kan det fel när det tecknas försäkringar.. Det brukar nystas upp dock och man får en skyhög höjning vid nästa förfallodag..

Vissa bolag har slutat försäkra hojarna i fråga, eller sätta orimliga premier, för mycket risk..

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
El såldo !
FUBAR skrev:
Vet bara att man måste haft KK i minst 5 år för att få teckna YZF-modellerna. Suger lite kamelpung.

Gäller detta yzf då?! La själv upp en prel. försäkring på en FZ6 naked o jag har inte haft kk i 5år ?!? :confused:

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0