karl_magnum
Amatör
- Gick med
- 24 May 2006
Behöver lite hjälp då jag är fullkomligt oduglig på att felsöka och kan allmänt lite om motorcykel el.
Finns en liten "historia" varför jag inte vet vad som hänt..
Jag visade hojen i oktober för en spekulant, denne välte hojen det första han gjorde.
Han fick såklart köpa hojen och på hemvägen gick han omkull igen, som tur var på en parkeringsplats!????????
Hojen blev stående från den dagen och jag köpte nyligen tillbaka den.
Den startades med jämna mellanrum tills en dag bränslenivån började vara låg, fanns skräp i tanken sedan cykeln lånats ut och tankats med skräp bränsle.. ????
När snubben nött slut på batteriet (svårstartad med dynga i tanken) så kablar han från bil men utan resultat..
Batteriet laddas och när man nu ska starta är den helt död!
Alla lampor och sådant fungerar som de ska men absolut ingenting händer när jag trycker på starten..
Startmotorn spinner på fint när man kopplar den direkt från batteriet så jag tar förgivet startrelät är paj eller heter det solenoid?
Bränslepumpen går inte heller..
Alltså allt relaterat till starten är dött!
Ska den inte starta när jag har tändningen på och kör på startmotorn?
Kanske inte kan suga soppa genom pumpen om den inte går?
Är det någon som kan ge mig några som helst tips är jag sjukt tacksam!
Är man sjukpensionär så måste man tyvärr skruva och laga själv trots bristande kunskaper..
Har kollat alla säkringar och de kontakter jag hittat och kommit åt, inga ärgade kontaktstycken eller kablar eller synliga kabelbrott..
Ska kolla gnista första jag gör på morgonen imorgon!
Tack på förhand! / Karl_Magnum
Finns en liten "historia" varför jag inte vet vad som hänt..
Jag visade hojen i oktober för en spekulant, denne välte hojen det första han gjorde.
Han fick såklart köpa hojen och på hemvägen gick han omkull igen, som tur var på en parkeringsplats!????????
Hojen blev stående från den dagen och jag köpte nyligen tillbaka den.
Den startades med jämna mellanrum tills en dag bränslenivån började vara låg, fanns skräp i tanken sedan cykeln lånats ut och tankats med skräp bränsle.. ????
När snubben nött slut på batteriet (svårstartad med dynga i tanken) så kablar han från bil men utan resultat..
Batteriet laddas och när man nu ska starta är den helt död!
Alla lampor och sådant fungerar som de ska men absolut ingenting händer när jag trycker på starten..
Startmotorn spinner på fint när man kopplar den direkt från batteriet så jag tar förgivet startrelät är paj eller heter det solenoid?
Bränslepumpen går inte heller..
Alltså allt relaterat till starten är dött!
Ska den inte starta när jag har tändningen på och kör på startmotorn?
Kanske inte kan suga soppa genom pumpen om den inte går?
Är det någon som kan ge mig några som helst tips är jag sjukt tacksam!
Är man sjukpensionär så måste man tyvärr skruva och laga själv trots bristande kunskaper..
Har kollat alla säkringar och de kontakter jag hittat och kommit åt, inga ärgade kontaktstycken eller kablar eller synliga kabelbrott..
Ska kolla gnista första jag gör på morgonen imorgon!
Tack på förhand! / Karl_Magnum