yamaha r1

scuba

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha r1
Hej tänkte fråga vad man ska tänka på när man ska köpa en r1 års 98 -99
mvh
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Är du under 30 så får du ta lån för att kunna helförsäkra den.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
som med alla andra hojar

däck, drivpaket, lager, repor, bulor och andra skador/slitage

men när det kommer just till R1:an så vet jag att det va nått med växel lådan

så om den e fixad på garantin skall det finnas några ** instansat efter ramnumret.

sedan kan det ju vara roligt och veta historik.
antal ägare
bankörd

bla bla bla :D
 

All_to_slow

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2003
Ort
Växjö
Hoj
Såld
Nöjer man sig med trafikförs. så går det faktiskt att komma ner till strax över en femhundring i månaden... att man sen gamblar lite får man leva med om man ska ha kul....
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
All_to_slow skrev:
Nöjer man sig med trafikförs. så går det faktiskt att komma ner till strax över en femhundring i månaden... att man sen gamblar lite får man leva med om man ska ha kul....


finns ju kraschkåpor om man vill gambla mindre
 

HanneZ

Guest
kopplingen som kan va dålig, det är det som ** betyder, om den är åtgärdad vill säga!

lådan ere nog inge fel på, e snarare fel på folket som växlar :D
 

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
scuba skrev:
Hej tänkte fråga vad man ska tänka på när man ska köpa en r1 års 98 -99
mvh

som det ovan nämns bör koppling och låda kollas.
Koppling är ju som kopplingar är i allmänhet, undantaget på R1 kan dock vara om ägaren har valt nån skit olja så kan låda slira innan den är varm på riktigt, alltså, för att vara säker på hojens beteende, puttra lite lungt med den i typ 10 min så du kan skilja på trött låda och pissig olja.

Annars som med alla R-hojjar, lyssna på motorn, en R-1 ska klicka på vänster sida, i vissa fall kan klickande verka låta högre än en övergångsställe, men det är helt ok, så länge klickandet följer varvtalet. Efter ett par timmar i sadeln utvecklar man ett sorts klick-tinitus-dövhet, dvs det låter fel när en hoj inte klickar...

Passa på att kolla om han haft något strul med ex-up ventilen/servot.

Ta med ett micrometermått kolla hurvida skivorna är warp'ade.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
lådan slirar givetvis aldrig utan kopplingen.
Det är i princip alltid så att det är dax för byte i de fallen, även när den börjar greppa när motorn är genomvarm.
Visst kan det vara oljan men tro inte på det när du handlar.
2an ger dessutom upp efter några tusen mil, mest pga hård körning, som ju dessa hojar nästan i alla fall har utsatts för, dra ur hojen tokhårt på 2an från låga varv upp på höga varv, växeln ska inte hoppa ur.
 
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top