Ecko
Medlem
Då har man köpt en R6:a 2009 för 52000kr och jag ringde alla försäkrings bolag för att se vem som gav billigast pris och det var Länsförsäkringar.
(Jag kommer ha hojen påställd i ungefär 6 månader)
helförsäkring: 4400 kr per månad avställningsbar (52800kr per år)
halvförsäkring: 2000 kr per månad avställningsbar
trafikförsäkring: 1400 kr per månad avställningsbar.
Då är min tanke att det kanske blir onödigt med helförsäkring för att hojen bara kostar 4400 kr, alltså en mc säsong (6mån) blir 26000 kr. Så 2 säsonger kostar lika mycket som motorcykeln. Men om man ramlar tidigt så skulle det vara bra med hel försäkring....
Så just nu så lutar jag mot halvförsäkring men är osäker. Alternativt så kan jag lägga hojen på föreldrarnas namn o låna ut den? MEN dom har inte mc kort. Hur funkar det?
Vad tycker ni? vad hade ni gjort?
PS: Jag är 20 år gammal och bor i Stockholm.
(Jag kommer ha hojen påställd i ungefär 6 månader)
helförsäkring: 4400 kr per månad avställningsbar (52800kr per år)
halvförsäkring: 2000 kr per månad avställningsbar
trafikförsäkring: 1400 kr per månad avställningsbar.
Då är min tanke att det kanske blir onödigt med helförsäkring för att hojen bara kostar 4400 kr, alltså en mc säsong (6mån) blir 26000 kr. Så 2 säsonger kostar lika mycket som motorcykeln. Men om man ramlar tidigt så skulle det vara bra med hel försäkring....
Så just nu så lutar jag mot halvförsäkring men är osäker. Alternativt så kan jag lägga hojen på föreldrarnas namn o låna ut den? MEN dom har inte mc kort. Hur funkar det?
Vad tycker ni? vad hade ni gjort?
PS: Jag är 20 år gammal och bor i Stockholm.