yamaha r6 rassel vid 5500 rpm

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
yamaha r6 rassel vid 5500 rpm

Det rasslar till vid 5500 rpm på min r6:a.. var hos en mc- vekstad och de sa att det inte var något fel på motorn. Det låter som det kommer från ljuddämpen. ungefär som om det ligger nått löst i röret...

min kompis r6:a har exakt samma problem rassel vid 5500 rpm någon som vet vad det kan va? eller har liknande problem!?
Finns väl många här som kör rookie 600 med en r6:a någon som haft samma problem??

mvh sunkan

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Jag har ingen aning om va de e men
det blir lättare om man får mer beskrivning.. står mcn stilla när det hörs? var låter de ifrån hur låter de
låter det likadant på alla växlar mm :tummenupp

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
K-Micke skrev:
Är det förgasare?
Är förgasarna originalbestyckade?
Sitter det slipon eller helsystem på?

Många hojar har en rejäl svacka just runt 5500rpm där det går för snålt. Det kan vara det du hör, alltså att motorn går så snålt att den inte går rent och bluddrar.

mm det är förgasare men det är inget motorfel säger mc-verksatden!...
det sitter ett slipon på... grejen är ju att min kompisa har exakt samma problem!! kan det vara när man gör stoopies attdet då lossnat nåt i dämmparen!

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
AleX skrev:
Jag har ingen aning om va de e men
det blir lättare om man får mer beskrivning.. står mcn stilla när det hörs? var låter de ifrån hur låter de
låter det likadant på alla växlar mm :tummenupp

mc:n står still och jag varvar den med neutralen i... Har testat och köra på1:an det skramlar då till vid 5500 rpm.. vindbruset blir för högt så man hör inte på resterande växlar..

Mange77

Den är inte lång, men den är smal!
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
Sursucka 1000 & fyrhjuling till grabbarna
Varv

Vad gör du nere på så låga varv!!!!!!!!!!!!!!!!

sunkan skrev:
mc:n står still och jag varvar den med neutralen i... Har testat och köra på1:an det skramlar då till vid 5500 rpm.. vindbruset blir för högt så man hör inte på resterande växlar..

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
Mange77 skrev:
Vad gör du nere på så låga varv!!!!!!!!!!!!!!!!

haha jag är kärring!... nä men den har ju stått still hela vintern inte så smart att varva den så mycket då?!

Mange77

Gick med
19 Jan 2004
Hoj
sunkan skrev:
haha jag är kärring!... nä men den har ju stått still hela vintern inte så smart att varva den så mycket då?!

Låter det lika mycket när den är varm???

Mange77

Gick med
19 Jan 2004
Hoj
Hmmm!!!

sunkan skrev:
japp de e ingen skillnad... ska testa med orginaldämpen i fall det låter likadant..!!

Du det kan vara illa det här... Har kollat lite med min mek och det kan vara vevlagren som börjar ge sig!!! Sätt en skruvmejsel mot topp och se om det durrar i den vid angivet varvtal!!!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
När du väl har ljuddämparen lös... ta o starta hojen o varva lite för att rensa ut möjligt skräp som kanske ligger i grenrören.

I övrigt så kan det var en distans som har lossnat o ligger o skallrar mot skruven. Jag har haft det på min R1a.. det drev mig till vansinne innan jag upptäckte det. Den distans som var lös var på luftburken där du fäster burken mot insugen.

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
Mange77 skrev:
Du det kan vara illa det här... Har kollat lite med min mek och det kan vara vevlagren som börjar ge sig!!! Sätt en skruvmejsel mot topp och se om det durrar i den vid angivet varvtal!!!

får ta och kolla det... skulle ju inte va så kul om de ger sig!... När jag var hos min mc-verkstad sa de att det inte var något problem med motorn. men de e väl lika bra att kolla!

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
Swedie skrev:
När du väl har ljuddämparen lös... ta o starta hojen o varva lite för att rensa ut möjligt skräp som kanske ligger i grenrören.

I övrigt så kan det var en distans som har lossnat o ligger o skallrar mot skruven. Jag har haft det på min R1a.. det drev mig till vansinne innan jag upptäckte det. Den distans som var lös var på luftburken där du fäster burken mot insugen.

låter som en bra idé tackar kan ju inte va nått annat än sliponet hoppas jag!

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!