Yamaha TDR 125 projekt (liten update)
Det hela började strax innnan vintern kom till Sverige - 05.
Jag, min far och hans jobbarkompis tog en liten tur ned till Tyskland.
Inte för att köpa Öl, utan för att hitta 2 st skönheter(även om det blev endel öl iaf),
en till mig och en till Bert-Ola(ja han hette så, jobbarkompisen), men vi kallar honom B-O.
Men nu ska vi inte prata om honom så mkt(kan dock nämnas att han fick tag på en Yamaha XJ 600 - 96)
Jag däremot fick tag på en fin Yamaha TDR 125 från 97. Det är den som den hära tråden kommer att handla om.
Och för er som inte vet så mkt om just TDR modellen (vilket lär vara bra många då den inte är vanlig i Sverige).
Så har den samma motor som en TZR/DT 125. Väger ca 126kg(tungt).
Strypt i avgasport (vänd 180 grader) och så har den en vanlig plugg i röret. nått mer ni vill veta? Fråga på
Detta hade jag tänkt fixa på hojen:
Klart
Ta bort klistermärken
Strypa av den
Kommer snart
Öppet luftfilter
Effekt system
Byta framkåpa mot nått snyggt streetfighter lyse
Bort med b*g läppen
Miniblinkers
Digital hastighetsmätare(måste ha om jag byter framkåpa)
Om ekonomin tillåter
170cc
Större förgasare
fixa till röven med nån crossstänka
Kom gärna med fler (realistiska) förslag
PS, någon som säljer nåra kylvingar från en TDR Belgarda?
Såhär såg hon ut när hon precis var hemkommen:
Med klistermärken borta:
UPPDATE, pluggen borta
Med plugg:
plugg borta(svartsprejat rör oxå)
Yamaha TDR 125 - 97
Det hela började strax innnan vintern kom till Sverige - 05.
Jag, min far och hans jobbarkompis tog en liten tur ned till Tyskland.
Inte för att köpa Öl, utan för att hitta 2 st skönheter(även om det blev endel öl iaf),
en till mig och en till Bert-Ola(ja han hette så, jobbarkompisen), men vi kallar honom B-O.
Men nu ska vi inte prata om honom så mkt(kan dock nämnas att han fick tag på en Yamaha XJ 600 - 96)
Jag däremot fick tag på en fin Yamaha TDR 125 från 97. Det är den som den hära tråden kommer att handla om.
Och för er som inte vet så mkt om just TDR modellen (vilket lär vara bra många då den inte är vanlig i Sverige).
Så har den samma motor som en TZR/DT 125. Väger ca 126kg(tungt).
Strypt i avgasport (vänd 180 grader) och så har den en vanlig plugg i röret. nått mer ni vill veta? Fråga på
Detta hade jag tänkt fixa på hojen:
Klart
Ta bort klistermärken
Strypa av den
Kommer snart
Öppet luftfilter
Effekt system
Byta framkåpa mot nått snyggt streetfighter lyse
Bort med b*g läppen
Miniblinkers
Digital hastighetsmätare(måste ha om jag byter framkåpa)
Om ekonomin tillåter
170cc
Större förgasare
fixa till röven med nån crossstänka
Kom gärna med fler (realistiska) förslag
PS, någon som säljer nåra kylvingar från en TDR Belgarda?
Såhär såg hon ut när hon precis var hemkommen:
Med klistermärken borta:
UPPDATE, pluggen borta
Med plugg:
plugg borta(svartsprejat rör oxå)
Last edited: