Yamaha TZR 125

Junhager

Elcykel
Gick med
7 May 2011
Hoj
Letar ny
Någon som har erfarenhet av denna modell?

Plus - minus?

Ska ev. köpa en som ett projekt under vintern :)

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Bra hoj.

Plus: min startade alltid, hyfsat billiga delar, inte mycket mekaniska problem.

Minus: en del elproblem.

EnZo83

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Hoj
KTM 125 EXC 2007 / KTM 300 EXC 2009 Husaberg Edition
Beror väl kanske lite på vilken årsmodell...? men när jag var 16 hade jag en TZR 91:a som fuckade sig riktigt... hade läst i BIKE-tidningen om ett känt fel på TZR som innebar att den piggen som håller kolvringarna på plats kan lossna vilket resulterar i att ringarna kan vrida sig och då går dom inte ihop så pass mycket som dom ska och slå därför i utblåset och fuckar upp hela cylindern m.m... jag trodde det aldrig skulle hända mig, till en dag då det plötsligt hände... vet dock inte hur långt den kolven hade gått, men är betydligt biligare att byta kolv en gång extra än att behöva renovera hela motorn och borra upp cylinder m.m...
Så tänkt på detta!

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Beror väl kanske lite på vilken årsmodell...? men när jag var 16 hade jag en TZR 91:a som fuckade sig riktigt... hade läst i BIKE-tidningen om ett känt fel på TZR som innebar att den piggen som håller kolvringarna på plats kan lossna vilket resulterar i att ringarna kan vrida sig och då går dom inte ihop så pass mycket som dom ska och slå därför i utblåset och fuckar upp hela cylindern m.m... jag trodde det aldrig skulle hända mig, till en dag då det plötsligt hände... vet dock inte hur långt den kolven hade gått, men är betydligt biligare att byta kolv en gång extra än att behöva renovera hela motorn och borra upp cylinder m.m...
Så tänkt på detta!

Märkligt! Jag hade samma fel på min -89:a och trodde att det berodde på att jag just bytt kolvringar och att de måste ha varit en felaktig modell. Efter haveriet så var ju kolv och kolvringar bara mos, så det gick inte att se annat än att de vandrat förbi pinnen och fastnat i utblåset. Om jag vetat att det var ett känt fel så hade jag fan krävt Yamaha på reparationskostnaderna (hojen var bara 2 år gammal).

Efter det körde jag med Wiseco-kolvar, så problemet kom aldrig tillbaka.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...