pellekarlsson55
Ny medlem
- Gick med
- 26 Jun 2022
- Hoj
- Yamaha wildstar 2003
Hur får jag bort sadeln på min Yamaha wildstar 1600? Har följt texten i instruktionsboken men det funkar ej!
Hej Chrull ! Jag har gjort som du beskriver ovan men det funkar verkligen inte. Misstänker att förra ägaren varit därunder och förbättrat något, som du beskriver ovan, men definitivt inte förenklat att lyfta sadeln, det funkar tyvärr inte…Vad står det i manualen?
Kikade på youtube och det skall bara vara att vrida nyckeln åt vänster och sen lyfta sadeln i framkant.
Det kan ju naturligtvis vara så att någon tidigare ägare har varit därunder och ”förbättrat”
Kablar som klämmer/spänner på låsmekanismen, skruvar som sitter där de inte borde etc.
Nyckeln går att vrida till de olika fasta positionerna men det påverkar tyvärr inte utgången av problemet, det kvarstår. Planerar att åka till närmaste mc-verkstad för hjälp med problemet. Men 1000 tack ändå för era snabba svar.Går det att vrida nyckeln något...?
På 20 år kan det ju ha kärvat.
...eller som sagt kommit i kläm på nåt vis.
Nyckeln går att vrida till de olika fasta positionerna men det påverkar tyvärr inte utgången av problemet, det kvarstår. Planerar att åka till närmaste mc-verkstad för hjälp med problemet. Men 1000 tack ändå för era snabba svar.
Hej igen alla vänliga! Nu har jag efter många svordomar och guds försyn ÄNTLIGEN löst problemet och sadeln är loss. YES! Tack för all peppning!!!Inte ska du väl ge upp så lätt
Hittade den här videon som demonstrerar hur man kan få upp låset om nyckelmetoden inte fungerar.
Hemmasnickrat verktyg
Hur löste du det?Hej igen alla vänliga! Nu har jag efter många svordomar och guds försyn ÄNTLIGEN löst problemet och sadeln är loss. YES! Tack för all peppning!!!
Vred på nyckeln fram och tillbaka, samtidigt som jag bankade hårt på sadeln och helt plötsligt så släppte spärren och sadeln var loss?Hur löste du det?
Hur får jag bort sadeln på min Yamaha wildstar 1600? Har följt texten i instruktionsboken men det funkar ej!
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|