Yamaha wr 125 R däckbyte

j_selander

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM 690 SMC R -13
Hej! Först och främst så vill jag påpeka att jag när ny här på forumet, så om jag placerat denna tråd i fel undergrupp i forumet så ber jag om ursäkt och välkomnar att en moderater placerar det rätt.

Jag äger en yamaha wr 125 R och nu börjar däcken på den att bli utslitna. (denna hoj har jag, dock annan färg http://cdn.yamaha-motor.eu/product_...WR125R-EU-Racing-Blue-Studio-002_gal_full.jpg ).

Nu till frågan. På den sitter det ett par Michelin Sirac (allrounddäck). De duger men jag är mer sugen på ett par SM-däck.

på denna modell, yamaha wr 125 X(!) http://cdn.yamaha-motor.eu/product_...R125X-EU-Sports-White-Studio-002_gal_full.jpg så sitter det ett par sm däck. Nu till min fråga.

På min R modell (som är en 09:a), tror ni att jag kan sätta på samma typ av däck som sitter på X modellen (09). Det ser ju ut att vara ungefär samma storlek på gafflar etc. och att det enda som skiljer är däcktyperna.

Sedan undrar jag, var är bästa stället att vända sig till om jag nu ska köpa fälgar till SM däcken? Gummit i sig är superlätt att hitta men fälgarna är lite knepigare..

Förlåt för ett rörigt inlägg.

Men tack på förhand! :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Enklast är nog att kolla upp dimensionerna på X modellen och gå därefter, Då har du ju måttet på hur stora fälgarna är om du ska köpa beg. Om du ska ha helt nya är de enklaste att kontakta en lokal Yamaha ÅF i trakten där du bor...

Brukar finnas ute en del SM fälgar på blocket och så länge du har dimensionerna så är de inte så svårt att få fel saker om nu inte säljaren har noll koll...
 

j_selander

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM 690 SMC R -13
Enklast är nog att kolla upp dimensionerna på X modellen och gå därefter, Då har du ju måttet på hur stora fälgarna är om du ska köpa beg. Om du ska ha helt nya är de enklaste att kontakta en lokal Yamaha ÅF i trakten där du bor...

Brukar finnas ute en del SM fälgar på blocket och så länge du har dimensionerna så är de inte så svårt att få fel saker om nu inte säljaren har noll koll...

Tack så mycket. Kollat upp dimensionerna på x modellen har jag gjort.

Det som skiljer X och R modellerna är ju bara någon kåpa fram, sedan däck/hjuldelarna.

Nu undrar jag, Om jag beställer fälgarna från en yamaha försäljare till X modellen, så har den andra bromsskivor (OM det sitter på, sitter det inga på så kan jag använda mina gamla) och säkert annat drev, men behöver jag byta bromsarna eller är det bara att passa in Mina bromsar på de Nya bromsskivorna? :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tja nu vet jag inte exakt hur de är med din modell på WR:n men brukar finnas sk. Bromsoks adapters för att flytta ut bromsoket så de passar den större skiva som oftast är på SM hjul.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top