Hej! Jag har haft problemet i över 1 månad och jag tycker att scootern startar sämre nu, speciellt på morgonen, 6-7 varv innan den hoppar igång och ibland klickar den 2-3 ggr, men inte alltid. När motorn är kall har jag tomgång, men efter 5 min måste jag ha över 2000 varv för att motorn inte ska dö. Om scootern råkar stanna vid ett rödlyse kan jag få igång den om jag startar direkt, ibland efter andra tredje försöket. Väntar jag längre än några minuter startar den inte. Utan då måste jag vänta 10 min eller tills den kallnar. Scootern hackar lite på gaspådrag när den blir varm, samma med gasen i botten 130 km/t
Jag bytte tändstift, fungerade normalt 2-3 dagar. Bytte batteri, fungerade normalt i en vecka.
Jag var till Mc-varuhuset som säljer x-max, men dom kände inte till problemet. Nu är det 2 månaders vänte tid till en felsökningstid.
Jag vore djupt tacksam om någon känner igen problemet eller vet vad problemet kan vara.
Stefan
Jag bytte tändstift, fungerade normalt 2-3 dagar. Bytte batteri, fungerade normalt i en vecka.
Jag var till Mc-varuhuset som säljer x-max, men dom kände inte till problemet. Nu är det 2 månaders vänte tid till en felsökningstid.
Jag vore djupt tacksam om någon känner igen problemet eller vet vad problemet kan vara.
Stefan