Yamaha XJ6-Tråden

Sulfat

Ny medlem
Gick med
27 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
NX650
Lika bra att konservera motorn. Cylindrarna mår bättre med en tunn oljehinna under vintern
 

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Lika bra att konservera motorn. Cylindrarna mår bättre med en tunn oljehinna under vintern

behövs ICKET! Den kommer starta utan problem utan minsta åverkan på motorn, kan intyga detta eftersom jag gjort så själv! Det handlar ju om en period om 5-6 månader eller liknande, plus att jag tror att dagens motorer är betydligt mer "gjorda" för detta. Det du kan göra är däremot att hälla i en 1-2 korkar med 2 taks olja i tanken och köra runt det i systemet ett tag då får du tillräcklig smörjning som du inte skadar!

Tänkt dessutom på att om du har en maskin med garanti Kan det kanske bli problem om du håller på och meckar själv och donar med stift OM du skulle behöva åberopa garanti, du kanske är jätteduktig på att meckan men det var det första som slog mig ang din fråga!
 

keila

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha, Xj6 Diversion F -10
Vad har ni för försäkringar på era xj6or? Tycker alla verkar välja denna modellen pga. billig försäkring.. Själv skulle jag få pröjsa mellan 15-18k hel/hel för en xj6 diversion -10... iofs första året med kortet och bor i sthlm.. men ändån
 

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Svedea. Jag ger ca 2300 per år för helförsäkring. Mitt vanliga bolag skulle ha över 11000.
 

keila

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha, Xj6 Diversion F -10
Såja, trots lite halvdyr försäkring kan jag nu ställa mig till skaran som äger en XJ6 Diversion F. Har redan hunnit avverka en 17mil sedan i söndags, lite lagom kallt men galet skön hoj att köra.

Kommer bli en lång vinter det här...
 

mrnenad

Ny medlem
Gick med
1 May 2005
Ort
Staffanstorp
Hoj
RSV Mille -00 under construction
Min vita -11 Xj6 är till salu rullat ca 400mil tailtidy samt ställbara handtag 52000kr

Inte en skråma som ny!

0734 484 888 Finns i Staffanstorp

Bilder finns
 

Zirweze

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2013
Ort
Örebro
Hoj
2008 suzuki gsxr 1000
Precis beställt nytt avgassystem till min xj6:a... Nu är det bara våren som fattas;):banana:banana
 

Zirweze

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2013
Ort
Örebro
Hoj
2008 suzuki gsxr 1000
Precis beställt nytt avgassystem till min xj6:a... Nu är det bara våren som fattas;):banana:banana

Blev fel... Kunde men ge sig på när man försöker beställa från en tysk sida där allt står på tyska och jag kan inte ett ord på tyska.

Så... Är det någon här som vet nån bra sida där man kan beställa slipon eller helsystem? Allra helst även förslag på märke/ modell. Känns som slipon är mer
Lockande eftersom det förmodligen kostar mindre . Tack på förhand:)
 

Tomiiie

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2012
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha XJ6 2012
Är också på jakt efter något gött slip-on till xj6, orginal ljudet känns ganska löjligt. Symaskin! Berätta om du finner något! :yoparty
 

Zirweze

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2013
Ort
Örebro
Hoj
2008 suzuki gsxr 1000
beställde ett slipon till min xj6:a och de blev ingen skillnad.... ska tydligen ge lite mer ljud och 2 hk till men ja starta den bara och tycker inte direkt att de lät någe mer:( funderar på om man kan köpa grenrör och bygga någe själv... kanske kan hitta ett på skroten som kan passa ... de blev iaf riktigt snyggt men man vill ju ha ljudet. kanske finns nån här som är duktig och kan tippsa om vad man kan göra altså om de finns någe gren som kan passa. annars får ja ta och köpa nytt helsystem men de känns tråkigt när man lagt ut pengar på slipon:/






Är också på jakt efter något gött slip-on till xj6, orginal ljudet känns ganska löjligt. Symaskin! Berätta om du finner något! :yoparty
 

mimik

Medlem
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XJ6-n -10 *såld*
beställde ett slipon till min xj6:a och de blev ingen skillnad.... ska tydligen ge lite mer ljud och 2 hk till men ja starta den bara och tycker inte direkt att de lät någe mer:( funderar på om man kan köpa grenrör och bygga någe själv... kanske kan hitta ett på skroten som kan passa ... de blev iaf riktigt snyggt men man vill ju ha ljudet. kanske finns nån här som är duktig och kan tippsa om vad man kan göra altså om de finns någe gren som kan passa. annars får ja ta och köpa nytt helsystem men de känns tråkigt när man lagt ut pengar på slipon:/

Om ni läser lite i början av tråden så finner ni sjukt mycket skriverier angående ljudet. Hade du gjort det hade du garanterat sparat ett par tusenlappar då det flera ggr i tråden konstaterats att för att få bättre ljud måste allt bytas, dvs ett helsystem införskaffas.

Dock så var det, om jag inte minns fel, någon som gjorde något med grenrör från en R6:a..
Länk: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?203229-Yamaha-XJ6-Tr%E5den/page11
 
Last edited:

Schazoo

Too long: diden't read!
Gick med
20 Sep 2010
Ort
Sthlm
Hoj
XJ6N
Jag har ett GRP-helsystem på min och det låter, enligt mig, gött och lite rivit, ser också mycket snyggare ut :tummenupp
Det sattes på när förra ägaren köpte den från butik så kan tyvärr ej ge nån återförsäljare :(

xj6n_gpr.jpg

Lånar tråden lite och kollar om det är någon som bytt framdrev på sin hoj? Vad jag har googlat fram så ska det vara 16 kugg fram original men vad tycker ni man ska gå ner med? 2-3? Har ingen aning hur mycket skillnad det gör.. Ska in på service till våren/sommaren så tänkte dra på ett annat när de ändå ska pilla på den :)

Juste, kom på att någon frågade om sadelcuts när jag skulle trycka skicka, sådär ser denna ut, men samma som systemet, sattes på i butik :död
 

Zirweze

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2013
Ort
Örebro
Hoj
2008 suzuki gsxr 1000
Jag har ett GRP-helsystem på min och det låter, enligt mig, gött och lite rivit, ser också mycket snyggare ut :tummenupp
Det sattes på när förra ägaren köpte den från butik så kan tyvärr ej ge nån återförsäljare :(

View attachment 377762

Lånar tråden lite och kollar om det är någon som bytt framdrev på sin hoj? Vad jag har googlat fram så ska det vara 16 kugg fram original men vad tycker ni man ska gå ner med? 2-3? Har ingen aning hur mycket skillnad det gör.. Ska in på service till våren/sommaren så tänkte dra på ett annat när de ändå ska pilla på den :)

Juste, kom på att någon frågade om sadelcuts när jag skulle trycka skicka, sådär ser denna ut, men samma som systemet, sattes på i butik :död









Riktigt snyggt! De blir nog att köpa nytt helsystem för mig med.... vill ju ha de där goa ljudet.
 

Zirweze

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2013
Ort
Örebro
Hoj
2008 suzuki gsxr 1000
Om ni läser lite i början av tråden så finner ni sjukt mycket skriverier angående ljudet. Hade du gjort det hade du garanterat sparat ett par tusenlappar då det flera ggr i tråden konstaterats att för att få bättre ljud måste allt bytas, dvs ett helsystem införskaffas.

Dock så var det, om jag inte minns fel, någon som gjorde något med grenrör från en R6:a..
Länk: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?203229-Yamaha-XJ6-Tr%E5den/page11





Finns det någon som vet om ett grenrör från r6 -99 passar xj6 -09? Har hittat ett och funderar på att bygga själv nu. Och använda scorpion dämparen ja köpte som slipon.
 

Attributmakerie

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2013
Ort
Skärplinge
Hoj
Yamaha Wildstar 2004
Hallå där...tänkte be om lite råd!

Är inne på att byta in min Wildstar 1600cc mot en xj6-n...mest för att det börjar bli väldigt mycket stadskörning i stockholm och tänkte pendla mer och mer på hojjen.
Dock är ju inte wilden den smidigaste att glida förbi köer osv med men annars är den ju en dröm att köra. Veckopendlar mellan stockholm och hus på landet ca 14 mil ifrån storstan, går att göra mindre vägar men annars är det motorväg största delen. Älskar ljudet på nuvarande hojjen och är väl medveten om att xj6an ligger ju långt efter på den fronten.

Är inte så intresserad av att få mer drag eller så i xj6an utan vill bara ha en snygg och smidig pendlarhoj...har kollat igenom en hel del inlägg men finns det nåt system som gör lite goare och dovare ljud?

Hur roligt är det egentligen att ligga och plöja motorväg 1 timme?

Gillar utseendet som fan och enligt alla inlägg jag läst verkar ju folk vara sjukt nöjda med hojjen, men vad tror ni om att gå ner från en custom 1600cc till denna hoj?

Ha det gött allesammans.../David
 

Zirweze

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2013
Ort
Örebro
Hoj
2008 suzuki gsxr 1000
Hej. Ja hade en dragstar 1100 innan jag bytte till xj6:an . Jag bytte sent i höstas så de har inte blivit så många mil. Men jag är iaf riktigt nöjd med den nu. Helt annat körsätt än glidare. Men denna passar mig eftersom jag oftast kör i och runt stan.

Jag håller på att plocka ihop ett avgassystem själv. Grenrör från r6 . Låter riktigt nice .. Jävligt stor skillnad.




Hallå där...tänkte be om lite råd!

Är inne på att byta in min Wildstar 1600cc mot en xj6-n...mest för att det börjar bli väldigt mycket stadskörning i stockholm och tänkte pendla mer och mer på hojjen.
Dock är ju inte wilden den smidigaste att glida förbi köer osv med men annars är den ju en dröm att köra. Veckopendlar mellan stockholm och hus på landet ca 14 mil ifrån storstan, går att göra mindre vägar men annars är det motorväg största delen. Älskar ljudet på nuvarande hojjen och är väl medveten om att xj6an ligger ju långt efter på den fronten.

Är inte så intresserad av att få mer drag eller så i xj6an utan vill bara ha en snygg och smidig pendlarhoj...har kollat igenom en hel del inlägg men finns det nåt system som gör lite goare och dovare ljud?

Hur roligt är det egentligen att ligga och plöja motorväg 1 timme?

Gillar utseendet som fan och enligt alla inlägg jag läst verkar ju folk vara sjukt nöjda med hojjen, men vad tror ni om att gå ner från en custom 1600cc till denna hoj?

Ha det gött allesammans.../David
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top