Yamaha Ybr 125

_vikt0r

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Ymaha ybr 125 -05
Tjena , har en ybr 125 och tänkte fråga om någon vet strypningslista eller trimm till den ? :)
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Den är ej strypt riktigt :/

Kolla om du hittar sundins trimprojekt av sin CH-racing, samma motor är jag ganska säker på
 

eXter

2 Takter Är Rätta Takter
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Åland
Hoj
Yz250
Är det inte sprut på dom??? Är ju ganska säkert ute och psyklar igen, men jag tycker att ja läst det någonstans
 

Clearups

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2007
Ort
Uddevalla & Halmstad
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Finns väl inga direkta strypningar på den, tyvärr=/
Har själv en Ybr, har bytt ljuddämpare på den, upplevde det som att den blev lite varvvilligare och piggare, dock ingen jätteskillnad direkt.
Men om du vill ha stor effektskillnad handlar det om cylinderbyte, annan kam etc.
Här har du några användbara länkar iaf
http://www.procycle.us/bikepages/ttr125.htm
http://www.powroll.com/P_YAMAHA_TTR125.htm

Kolla även i den här tråden, där strypningar på denna motor diskuterats förr:)
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=78138
 

_vikt0r

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Ymaha ybr 125 -05
Finns väl inga direkta strypningar på den, tyvärr=/
Har själv en Ybr, har bytt ljuddämpare på den, upplevde det som att den blev lite varvvilligare och piggare, dock ingen jätteskillnad direkt.
Men om du vill ha stor effektskillnad handlar det om cylinderbyte, annan kam etc.
Här har du några användbara länkar iaf
http://www.procycle.us/bikepages/ttr125.htm
http://www.powroll.com/P_YAMAHA_TTR125.htm

Kolla även i den här tråden, där strypningar på denna motor diskuterats förr:)
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=78138

ok :) vad har ni för tips isåfall att jag ska göra byta cylinder till en större cc med då eller? Du vad går din ybr i ? :p
 

_vikt0r

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Ymaha ybr 125 -05
samma ungefär , men då äre ju fullt varv oxå ^^ , tycker dom går så jävla skit asså :/ men som sagt tänker inte köpa nån annan då jag bara ska ha den en säsong till :p men ja kan kägga ut ca 5 tusen kasnke :p
 

Clearups

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2007
Ort
Uddevalla & Halmstad
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
samma ungefär , men då äre ju fullt varv oxå ^^ , tycker dom går så jävla skit asså :/ men som sagt tänker inte köpa nån annan då jag bara ska ha den en säsong till :p men ja kan kägga ut ca 5 tusen kasnke :p
Okej, men testa att dreva upp den en kugg fram, så slipper du att ligga och tokvarva.:tummenupp
Jo, det är väl ingen jättepigg 125:a kanske, men men, du slipper oroa dig för att den ska rasa:)
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
3104835 samma ungefär , men då äre ju fullt varv oxå ^^ , tycker dom går så jävla skit asså :/ men som sagt tänker inte köpa nån annan då jag bara ska ha den en säsong till :p men ja kan kägga ut ca 5 tusen kasnke :p
det bästa skulle nog ändå vara att sälja den och köpa en 2-t. Men om man nu måsta ha 4-t så är MZ den vassaste.

jag vet att detta inte är nått man vill höra. men hur tänkte du när du köpte den?

trimma 4-t är dyrt och ger inge vidare effekt
 
Last edited:

Clearups

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2007
Ort
Uddevalla & Halmstad
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
det bästa skulle nog ändå vara att sälja den och köpa en 2-t. Men om man nu måsta ha 4-t så är MZ den vassaste.

jag vet att detta inte är nått man vill höra. men hur tänkte du när du köpte den?

trimma 4-t är dyrt och ger inge vidare effekt
Kan hålla med om att det är dyrt att trimma fyrtakt, men att det inte ger nån vidare effekt kan jag inte hålla med om, säg att du byter cylinder, förgasare, kam osv, så kan du plocka ut runt 20 hk.
Tycker den effektökningen är rätt så stor om man tänker på att den har 10 hk orginal, med andra ord 100% effektökning.:)
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Kan hålla med om att det är dyrt att trimma fyrtakt, men att det inte ger nån vidare effekt kan jag inte hålla med om, säg att du byter cylinder, förgasare, kam osv, så kan du plocka ut runt 20 hk.
Tycker den effektökningen är rätt så stor om man tänker på att den har 10 hk orginal, med andra ord 100% effektökning.:)

men hur mycket kostar inte det :va
 

Clearups

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2007
Ort
Uddevalla & Halmstad
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
men hur mycket kostar inte det :va
Om man räknar på lite delar från den här sidan så
http://www.procycle.us/bikepages/ttr125.htm
BBR Bigbore kit 150cc med kam: 400 dollar=2800 kr
BBR Keihin 26mm förgasare: 270 dollar=1900 kr
Porta toppen: 1000 kr?

Sammanlagt 6000-7000 kr kanske, om du ställer in och monterar grejerna själv.
Klart att det är ju inte direkt billigt, men om man jämför med vad vissa av er lägger ner på era 125or i pengar tycker jag inte att det låter så extremt dyrt:)
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Om man räknar på lite delar från den här sidan så
http://www.procycle.us/bikepages/ttr125.htm
BBR Bigbore kit 150cc med kam: 400 dollar=2800 kr
BBR Keihin 26mm förgasare: 270 dollar=1900 kr
Porta toppen: 1000 kr?

Sammanlagt 6000-7000 kr kanske, om du ställer in och monterar grejerna själv.
Klart att det är ju inte direkt billigt, men om man jämför med vad vissa av er lägger ner på era 125or i pengar tycker jag inte att det låter så extremt dyrt:)

om jag ville ha en hoj med cirkus 20 pållar så hade jag personligen hellre köpt en nyare dt eller liknande :) fast för att vara ärlig så tycker jag ybr:en är lite småcool :) och den är säkert skoj att köra med när man fått upp effekten lite, men samtidigt så ökar servicebehovet ju mer man trimmar dem.
 

Clearups

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2007
Ort
Uddevalla & Halmstad
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
om jag ville ha en hoj med cirkus 20 pållar så hade jag personligen hellre köpt en nyare dt eller liknande :) fast för att vara ärlig så tycker jag ybr:en är lite småcool :) och den är säkert skoj att köra med när man fått upp effekten lite, men samtidigt så ökar servicebehovet ju mer man trimmar dem.
Jo, det är ju lite lättare att köpa typ en dt och bara strypa av, men samtidigt tror jag att det skulle bli jäkligt kul med en 20-hästars fyrtaktare, lär ju bli ett kul bottendrag som du inte får på dt:n;)
Kul att du tycker det, synd bara att det är så smala däck och för lite effekt som sagt:tungan Men men, får stå ut ett tag till, sen får det bli mellanhoj:)
 

_vikt0r

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Ymaha ybr 125 -05
det bästa skulle nog ändå vara att sälja den och köpa en 2-t. Men om man nu måsta ha 4-t så är MZ den vassaste.

jag vet att detta inte är nått man vill höra. men hur tänkte du när du köpte den?

trimma 4-t är dyrt och ger inge vidare effekt


Hehe , jag fick den i present ^^ , ville helst ha en Ktm exc 125 men fick en ybr av farsam då han trodde jag skulle klöra första uppkörningen :p men det är väl bara tacka och ta emot , Men ingen som e sugen på en 125a träff ? :tummenupp
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
3106676 Hehe , jag fick den i present ^^ , ville helst ha en Ktm exc 125 men fick en ybr av farsam då han trodde jag skulle klöra första uppkörningen :p men det är väl bara tacka och ta emot , Men ingen som e sugen på en 125a träff ? :tummenupp
en exc lär väll vara mycket lättare vid tillexempel manöverdelen än en YBR... säker på att farsan inte bara var snål då. eftersom en ybr går på typ 15 ny och exc drygt 40 för en begangnad
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
en exc lär väll vara mycket lättare vid tillexempel manöverdelen än en YBR... säker på att farsan inte bara var snål då. eftersom en ybr går på typ 15 ny och exc drygt 40 för en begangnad

nja det beror ju på vad man vill ha också, ligger en ktm på blocket för 18 000 som ser intressant ut. Kåpor och sånt är ju billigt ändå och motorn kan man kolla över innan man drar ut den och fjantar runt:)
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
nja det beror ju på vad man vill ha också, ligger en ktm på blocket för 18 000 som ser intressant ut. Kåpor och sånt är ju billigt ändå och motorn kan man kolla över innan man drar ut den och fjantar runt:)

den är inte reggad, därför den är billig
 
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top