Yamaha YZ125 på gatan?

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Letar
Kan man glida runt med en YZ på gatan om den är e-reggad? ja menar måste man byta olja hela tiden o byta kolvar o allt möjligt?eller är det bara att brumma på o byta olja lite då o då som när man byter på en "vanlig" hoj?
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
Är den e-reggad så får du köra till och från banan om jag inte har helt fel. Det är alltså inte tillåtet att cruisa runt på gatorna hur som helst.

Hur ofta du behöver byta olja och kolv beror på hur du kör. Oljan lär du byta regelbundet. Men en crossmaskin kräver ju underhåll nästan oavsett hur du kör.
 

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Letar
okej...
fan, ja som hade tänkt att glida runt lite med dej på gatan o så...o sen ha den på landet..o sen i vinter ha den att glida mellan vaxholm o hem hit när ja gör lumpen...men så får man alltså inte göra?om den har all el! Blinkers o lysen o grejer?
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
Nä det är inte särskilt populärt med en YZ125:a på gatorna. Visst kan du strypa den, utrusta den med lysen, blinkers med mera och försöka regga den som lätt motorcykel. Tror det är folk som har lyckats med det. Men det lär vara mycket jobb med det.
 

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Letar
fan! d låter jobbit...men den som ja kollat på har all el så då e det väl strypning o sen det där med ljudet kvar...den får väl inte överskrida en vill db gräns...
där rök mina drömmar om att ha lite kul! fan att det ska finnas så mycket regler! :finger
 

capri

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tierp
Hoj
Bandit 1250 -14, VFR1200 -10, GSX1100EF -84, Viktoria 250 AERO -52 och några veteranmoppar.
Allt går....

Jag hade en Husqvarna 125a när jag var 16(15 år sedan *host*).
Gatreggade,drevade upp den och blåste alla trötta landsvägare :rock
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Vill man nu köra en ren tävlingsmaskin på gata med allt vad det innebär med slitage, mecka och sånt så GÅR det säkert. Frågan är bara varför. För att köra en Enduro-reggad hoj så måste du ha licens och du får enbart köra till och från träning och tävling. Blir du stoppad och det inte har varit vare sig träning eller tävling så blir inte polisen glad. Varför inte köpa en riktig landsvägsmaskin istället???? En fyrtaktare kanske???
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Det är väl inte fränt ;)

Oj, med landsväg och fyrtakt menar jag förståss!=)
 
Last edited:

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Jag åkte YZ på gatan halva vintern.. en vässad -01a, och det var då ingen höjdare. Det är då vad jag tycker.. Iofs jäkligt vass och trevlig inne i stan, men så fort rakorna blir längre än 300meter så sitter man där o plågar sönder den på 6an och bara väntar på att något ska rasa. Jag ångrade mig nästan varenda gång man kom hem att man hade varit ute o dragit.. tyckte att det kändes så onödigt att köra så med en så pass fin cross. Drog som mest 3mil sträck i 120+ och visst höll det. Gjorde ingenting åt min, men normalt så byter man, ca tider nu.. 125, 2-t. Kolvringar var 5:e timme, kolv var tredje gång och olja i samma veva. Vevpartiet och ramlager var 50:e timme. Sen är det ju inte helt ovanligt att det skär, spikar osv. satt det blir ännu tätare intervaller. Kan lägga till att jag nu har åkt ca 150mil på en sån kolv nu, utan att byta kolvring iaf. Så visst funkar det att åka längre tid också, men man tappar botten jäkligt fort men så farligt är det inte.
 

capri

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tierp
Hoj
Bandit 1250 -14, VFR1200 -10, GSX1100EF -84, Viktoria 250 AERO -52 och några veteranmoppar.
Jag körde 1500 mil med min utan större renoveringar...
Inga långsemestrar direkt,men de 7 milen till stugan gick bra(man hade inte så höga krav då :D

Bara man inte sitter och kör fort med jämn gas hela tiden,då är risken för skärning större...
 
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top