Yamaha yzf vs trimmad moppe

bengtssoneu

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2013
Hoj
ingen
tjenare håller på att ta a1 kort just och det är så att jag inte riktigt vet vad jag ska köpa gör ngt. jag har funderat på yamaha yzf lr ktm exc, eftersom att jag dka åka lite längre sträckor ibland så är jag mest inte på yzf. det är så att min kusin har en trimmad moppe (derbi senda) bland annat 70cc, trimrör, andra vikter, insug och lite annat, nu undrar jag kmr kunna åka ifrån honom på en 125 med 4 takt?

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Det är väll inte helt garanterat om han är duktig på motorer. Rådet skulle väll vara en Aprilia rs då. Funkar fint längre turer och kusinen kommer snart bara känna igen ryggen på dig ;)

blackizzz

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Yamaha YZF R125 -11
Original senda mot original yzf så kör du ifrån på första växeln. Skulle bli väldigt förvånad om en 70cc skulle slå min yzf!

Kontentan, han bör inte ha en chans :p men en 2t 125 är ju snabbare. Men kräver mer jobb

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Original senda mot original yzf så kör du ifrån på första växeln. Skulle bli väldigt förvånad om en 70cc skulle slå min yzf!

Kontentan, han bör inte ha en chans :p men en 2t 125 är ju snabbare. Men kräver mer jobb

Kan inte alla sluta med den myten en gång för alla? Byta kolv var 1000 mil är väll egentligen det enda som behöver göras. 1000mil är rätt långt!!!! Min kolv hade gått 1600 när jag köpte den och den såg nästan ny ut när jag bytte... Visst dom drar lite mer men så mycket roligare man har så gör inte det så mycket!:banana

blackizzz

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Yamaha YZF R125 -11
Kan inte alla sluta med den myten en gång för alla? Byta kolv var 1000 mil är väll egentligen det enda som behöver göras. 1000mil är rätt långt!!!! Min kolv hade gått 1600 när jag köpte den och den såg nästan ny ut när jag bytte... Visst dom drar lite mer men så mycket roligare man har så gör inte det så mycket!:banana

Ha, myt och myt... En 2t behöver mer översyn och löper större risk för diverse problem! Det är ren fakta, och sen att ha roligare well, speed isn't everything ;) A good rider on a 50cc 4t will beat a beginner on a 1000cc in one way or another :p

Alelale

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Kawasaki Z800
Blackizzz, då är det ganska bra fart i din hoj då. Hade en Derbi Senda som lätt drog ifrån en Honda CBR 125 (tror jag den heter).

En Aprilia RS 125 skulle du nog gilla, trim vänliga 2-taktare.

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Ha, myt och myt... En 2t behöver mer översyn och löper större risk för diverse problem! Det är ren fakta, och sen att ha roligare well, speed isn't everything ;) A good rider on a 50cc 4t will beat a beginner on a 1000cc in one way or another :p

Fortfarande otroligt lätt meckat och jag är nog beredd att säga att går motorn som den ska och får rätt mängd soppa m.m. är inte risken så stor för att grejerna rasar..

Sen det här med att dra trimmade moppar så kan man ju ställa sig frågan: Vill du dra honom men några hojlängder eller vill du leka med han ett tag och sedan säga hejdå och lämna honom i backspegeln..:banana

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Hahaha, dessa trådar...

En hoj köper du inte för att fucka rundor i stan (undantaget SM). Du kommer att märka att det roliga är körning på små kurviga vägar, och då skiter du i om kompisens Derbi är snabbare än din.

Sist jag kollade har Senda fast drivning, så då undrar jag vad det är för vikter han har bytt på den?

Som svar på din fråga så beror det på vad det är för cylinder, rör och förgasare på din kusins moppe. Det går absolut att ta ut mer än 15 hk med 70cc och då är han snabbare än dig :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...