Yamaha Yzf600R ThunderCat!

jimler

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
hojlös!
Tjenare! Har kollat på en massa olika motorcyklar, kollat försäkringar med mm. Har dock kommit fram till verkligheten att jag fan inte har råd med en klass 7 hoj! :mad:

Så har därför börjat sikta in mig mer och mer på en thundercat som är en klass 6 hoj! den är ju schysst i utseende och hyffsat med klös eller? :confused:
Skulle i och med detta lite kommentarer från er som kör eller kört en dunderkisse vad ni tycker om den? :fakta
 

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
Jag hoppas att du även provkör en innan du bestämmer dig.
Vilken hoj man tycker om är väldigt individuellt, bara för att andra gillar en viss hoj så är det inte säkert att du trivs på samma cykel.

Jag tror att dunderkissen säkert är en bra hoj, men som sagt, prova den, så får du se hur den känns för just dig.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Min Thundercat går i klass 7, så se upp om någon har lurat i dig att det är klass 6 som gäller.
Himla käck hoj annars för den som vill ha en sporthoj med någorlunda vettig körställning för gatåkning. Vill man vara värst på banan finns definitivt bättre hojar.
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
7:an så vitt jag vet... pulver så det räcker åt de flesta.

"måste" du inte ha absolut senaste rr hojen så är det ett mycket bra val
 

Bill G

"A tribute to Goatse"
Gick med
10 Mar 2003
Ort
solna
Hoj
KTM
En kille på mitt jobb snackade om att sälja sin förut men han har den kvar. Tror det var rätt bra pris. Så om du är intresserad av köpa kan jag höra med han?!
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
kolla noga...tror att dom går i 7:an ......
 

jimler

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
hojlös!
Fråga på olika bolag!

Några bolag hade den som klass 7 andra som klass 6 Folksam var billigast med dunderkissen!
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Jacke skrev:
när började åskkatten tillverkas? Söker bra förstahoj som endå inte ser ut som stryk till nästa år...

Den kom -96 och fanns i Sverige till -98 tror jag. Modeller som är nyare är import eller hemtagna på beställning om jag fattat det hela rätt.
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Re: Re: Fråga på olika bolag!

Ankan skrev:
Redovisa gärna vad du fått för bud av olika bolag.

jag har fått allt från 16700 - 60 000 som premie på hel/hel.

Nu har jag if och betalar 6 700 halv/helår, tycker det är rätt ok. 24 år och bosatt i Örebro, har haft mc-kort sedan 2001.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
erik skrev:
Den kom -96 och fanns i Sverige till -98 tror jag. Modeller som är nyare är import eller hemtagna på beställning om jag fattat det hela rätt.

Min -00 är inhandlad på Bike I Trollhättan. Intagen till Sverige av Yamahaimportören.

erik skrev:
jag har fått allt från 16700 - 60 000 som premie på hel/hel.

Nu har jag if och betalar 6 700 halv/helår, tycker det är rätt ok. 24 år och bosatt i Örebro, har haft mc-kort sedan 2001.

Helt okej premie med dagens mått mätt. Själv betalar jag 5000 för hel/hel. Men jag är ju en gammel gubbe förstås...
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Ankan skrev:
Min -00 är inhandlad på Bike I Trollhättan. Intagen till Sverige av Yamahaimportören.


å fan, då tar jag tillbaka det jag skrev. dock tror jag inte den är speciellt vanlig efter -98 eftersom r6:an kom 99 och lilla Sverige har inte plats för 2st Yamaha 600cc som är ganska likvärdiga. Dessutom finns det ju en Fazer 600 och då känns det helt plötsligt som om det blir alldeles för många Yama 600cc.....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top