Yes(Bandet)

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Markus skrev:
Får man häda lite genom at lägga till Jarre-Waiting for Cousteau? (Flyr)
Häda på du bara :bladder
Markus skrev:
Vad är det för skum Pink Floyd platta jag har förresten, den är gul och orange och har låtar som säkert är runt 20min allihop. Kommer inte ihåg vad den heter, kanske "Meddles". Helt klart skum är den.
Du har en tranceremix av meddle - inte att blandas ihop med riktiga albumet (som för övrigt är blågrått och innehåller det magnifika eposet echoes i orginalversion).

meddle_trance.jpg

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
mb skrev:
Häda på du bara :bladder

Du har en tranceremix av meddle - inte att blandas ihop med riktiga albumet (som för övrigt är blågrått och innehåller det magnifika eposet echoes i orginalversion).

Stämmer bra det, har du hört den där? Det är ta mig tusan ingen trance, det kan jag lova. Lite ambientstuk men inte någe discodunk inte. Finns den där skivan att tillgå, om jag minns rätt så är det noll textinfo på den såsom skivbolag, inspelningsår etc. Jag hittade den på en skummisaffär, begagnad.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Markus skrev:
Stämmer bra det, har du hört den där? Det är ta mig tusan ingen trance, det kan jag lova. Lite ambientstuk men inte någe discodunk inte. Finns den där skivan att tillgå, om jag minns rätt så är det noll textinfo på den såsom skivbolag, inspelningsår etc. Jag hittade den på en skummisaffär, begagnad.
Har ej hört den. Vad jag vet så har ingen erkänt sig skyldig till detta dåd; tror inte att det nånsin varit en aukoriserad utgivning.

Discodunk?? Nä så illa får vi verkligen hoppas att det inte är :7peta

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
mb skrev:
Har ej hört den. Vad jag vet så har ingen erkänt sig skyldig till detta dåd; tror inte att det nånsin varit en aukoriserad utgivning.

Discodunk?? Nä så illa får vi verkligen hoppas att det inte är :7peta

Den är ganska bra faktiskt, perfekt sovmusik... :trött

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Markus skrev:
Den är ganska bra faktiskt, perfekt sovmusik... :trött

Det går bra att somna till DreamTheater och dylikt också det gör jag varje helg efter maten. Bättre än grannarnas discodunk.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Shrek skrev:
YES är bra saker.. Albumet "Drama" var favoriten, även om det knappast är representativ för vad Yes gjort under åren..otrolig bra platta. En sån man hatar eller älskar sägs det.

"Drama" är väl den med Trevor Rabin och Geoff Downes? Buggles-duon. Ganska intressant att de kom till Yes även om jag tycker den skivan och "Tormato" var ett steg åt fel håll. På "90125" hade Yes-soundet blivit väldigt mainstream. Och då är Asia bättre.....

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Markus skrev:
Om att jag inte vet? :va
Vad är det för crap då, eftersom jag inte känner till det måste det ju vara dåligt... :rolleyes:

Kritikernas favoritslagpåse..... :D

Progressiv tung metal,tyvärr med förkärlek för att visa upp sig framför att skriva minnesvärda kompositioner.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Markus skrev:
Får man häda lite genom at lägga till Jarre-Waiting for Cousteau? (Flyr)

Du är ju inte helt hopplös, trots allt. Den är störtskön!

Lyssnade mycket på Jarre och Vangelis när jag bodde i San Francisco 1989-93 och med "Waiting for Costeau" i bilhögtalarna (-73 Cadillac Coupe de Ville) och en fullmåne som speglar sig i ett kolsvart Stilla Havet blir man nästan yr i bollen...

:eek:

Edit: Yes lyssnade bara en av mina kompisar på i början/mitten av 80-talet. Minns att jag tyckte det var helt obegripligt...

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nyteknik skrev:
Du är ju inte helt hopplös, trots allt. Den är störtskön!

Lyssnade mycket på Jarre och Vangelis när jag bodde i San Francisco 1989-93 och med "Waiting for Costeau" i bilhögtalarna (-73 Cadillac Coupe de Ville) och en fullmåne om speglar sig i ett kolsvart Stilla Havet blir man nästan yr i bollen...

:eek:

Du ser vi kan alla överkomma våra olikheter genom musiken, därför ska det till fler musikklasser i varje skola - och det bums! :tummenupp

Vangelis... Jag köpte en skiva med honom eftersom jag "hört" att det skulle vara samma stuk som Jarre (har de flesta av värde och ett par riktigt fina remixplattor). Fy faaan vad dålig den var säger jag! Jag köpte den 97 eller 98 och det är några brudar i simmössor på framsidan, den kan heta Ocean. Finns det några bättre månne?

Bästa konsert ever? Jarre i Globen 1997-05-10 (på min födelsedag).

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Markus skrev:
Du ser vi kan alla överkomma våra olikheter genom musiken, därför ska det till fler musikklasser i varje skola - och det bums! :tummenupp

Vangelis... Jag köpte en skiva med honom eftersom jag "hört" att det skulle vara samma stuk som Jarre (har de flesta av värde och ett par riktigt fina remixplattor). Fy faaan vad dålig den var säger jag! Jag köpte den 97 eller 98 och det är några brudar i simmössor på framsidan, den kan heta Ocean. Finns det några bättre månne?

Bästa konsert ever? Jarre i Globen 1997-05-10 (på min födelsedag).

Återkommer om Vangelis. Det finns mycket bra där. Men också en hel del att undvika. Musiken till filmen "Chariots of Fire" (minns ej den svenska titeln, handlar om brittiska löpare i början av seklet) är en av hans höjdpunkter. Och filmmusiken till "Mutiny on the Bounty" runt 1990.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Återkommer om Vangelis. Det finns mycket bra där. Men också en hel del att undvika. Musiken till filmen "Chariots of Fire" (minns ej den svenska titeln, handlar om brittiska löpare i början av seklet) är en av hans höjdpunkter. Och filmmusiken till "Mutiny on the Bounty" runt 1990.

"Chariots of fire"? Är det den med den unge löparen som kör ihjäl sig?

"Myteriet på Bounty" är fö en 1960-talsfilm. :7peta

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Markus skrev:
Tung som i dåligt tung (Entombed, Sepultura mfl) eller tung som i bra tung(Metallica, Monster Magnet) ?

När de är som allra hårdast så ligger de nånstans och nosar på Metallica/Pantera kan man nog säga.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
chrilleus skrev:
Tänkte bara slå ett slag för Captain Beyond - Captain Beyond.
Jävligt soft, flummig, tung om vartannat, medleyskiva. :wiggle
Rod Evans :dricka

Oj du..walking madly backwards on a sea of lies...riktigt skön..:)

Apropå Asia som Chris Ash nämnde högre upp...nog för att de inte gjort särskilt många 20+ låtar (om ens några?), men den första sättningen är ju lite riktigt klockren..Carl Palmer är ju lite av en hjälte här hemma...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
gladh skrev:
Du Markus, du satte banden inom fel parantes :tungan

gladh

Du vet att det strider mot svensk lagstiftning att tycka att Sepultura är bra va? Precis som det strider mot detsamma att tycka att Idol 2004 är ett intressant program. :4skrika

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år