Yoshimura erfarenheter sökes

Skuggan

Guest
Skall köpa nytt slip-on. Funderar på R-22 Bling alt Trs Tri-Oval Titan.

Någon som har åsikter om dessa?
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Jag har en sådan och en likadan hoj som du har. Den satt på när jag köpte hojen. Personligen fattar jag inte vad det är för poäng med slip-on. Om du kommer hit och monterar av den och monterar på originalet kan du få köpa den billigt.
 

Bifogat

  • rör.JPG
    rör.JPG
    128 KB · Visningar: 102

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Slip-on är bara en blingfaktor, va en man och tjöp ett riktigt helsystem!:D

Tror RS2 inte riktigt var lika bra presterande som TRI...:confused:
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Fan va sliponet ser långt ut på den bilden du postade syltburk? Kanske bara e bilden...
 

Skuggan

Guest
Slip-on är bara en blingfaktor, va en man och tjöp ett riktigt helsystem!:D

Tror RS2 inte riktigt var lika bra presterande som TRI...:confused:

Ge mig en anledning till att jag behöver ett helsystem under min gatåkning på onsdagar och lördagar så kan jag överväga saken. Sen får du gärna förtydliga vad du menar med att man är mer man om man har ett helsystem, behöver du saker för att känna dig manligare :va
 

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Vinslöv
Hoj
Astrimmad R1-06
Ge mig en anledning till att jag behöver ett helsystem under min gatåkning på onsdagar och lördagar så kan jag överväga saken. Sen får du gärna förtydliga vad du menar med att man är mer man om man har ett helsystem, behöver du saker för att känna dig manligare :va

jag är grymt manlig + att jag köper lite feta prylar också = über manlig :yoparty
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Ge mig en anledning till att jag behöver ett helsystem under min gatåkning på onsdagar och lördagar så kan jag överväga saken. Sen får du gärna förtydliga vad du menar med att man är mer man om man har ett helsystem, behöver du saker för att känna dig manligare :va

Helsystemet ger en större effektförändring än ett slipon.
Så man får avväga vad man vill ha och vad man ska ha det till och vad det får kosta.

RS2an tycker jag personligen ser bättre ut än Triovalen.
Vad det gäller effekt så bör det nog vara marginell skillnad.
 

Lasse.Nemeth

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki ZZR 1400
Har Tri oval titan slipon på min ZZR 1400, mycket bra passform och ett härligt dovt ljud. Gällande diskusionen helsystem eller inte anser jag bara att hojarna har tillräckligt med effekt för 99,9% av alla brukare. Typ 5hk mer eller mindre spelar ingen roll.
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
youshimora

tja!
Kan kolla lite på nätet om du vill, vilken hoj modell ska du ha den till? lyckades precis slå mc varuhuset pris på ett likadant slip on med drygt 5000:- :)
 

Skuggan

Guest
tja!
Kan kolla lite på nätet om du vill, vilken hoj modell ska du ha den till? lyckades precis slå mc varuhuset pris på ett likadant slip on med drygt 5000:- :)

Priserna i USA är helt sjuka. Jc motor säljer ett TRS Tri oval slip-on i titan för 2 lappar. Sen tillkommer frakt och tull och skit, men det blir ändå inte ens hälften av vad det kostar här hemma.
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Priserna i USA är helt sjuka. Jc motor säljer ett TRS Tri oval slip-on i titan för 2 lappar. Sen tillkommer frakt och tull och skit, men det blir ändå inte ens hälften av vad det kostar här hemma.

exakt, har helst slutat köpa i sverige!
Man blir ju rånad
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Fan va sliponet ser långt ut på den bilden du postade syltburk? Kanske bara e bilden...
Det är bara bilden kombinerat med dina värdelösa ögon som gör att du tycker att det ser långt ut. Det är ungefär lika långt som originalröret, alltså runt fem meter.
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Ge mig en anledning till att jag behöver ett helsystem under min gatåkning på onsdagar och lördagar så kan jag överväga saken. Sen får du gärna förtydliga vad du menar med att man är mer man om man har ett helsystem, behöver du saker för att känna dig manligare :va

Det var med glimten i ögat jag framförde mitt tidigare inlägg:rolleyes:

På en så stark hoj spelar det absolute ingen roll, bara bling - köp den du tycker är snyggast + låter bäst
 

Skuggan

Guest
Det var med glimten i ögat jag framförde mitt tidigare inlägg:rolleyes:

På en så stark hoj spelar det absolute ingen roll, bara bling - köp den du tycker är snyggast + låter bäst

Det e lugnt!

Nu har jag beställt ett Yoshimura TRS Tri-oval Slip-on i titan för ynka 2300:- inkl expressfrakt ca 4 dagar från USA :yoparty
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top