ypvs - lägger av då och då

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
ja min ypvs slutar fungera då och då.... oftast efter jag försökt wheela lite....

man märker att den tappar allt på låga varv och på höga går den väl rätt ok men den går ju inte alls att köra på låga..... känns helt mysko...

varför blir det såhär? kan det vara för jag har dåligt batteri? för ypvs:en kärvar inte det vet jag, har känt på den. och det funkar ju igen om du stannar motorn nån minut lr leker runt lite på dom olika varvtalen kan den vakna till igen..... vad kan det bero på? grymt irriterande..... :(

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Glapp någonstans? Kollat alla ledningar o kontakter

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Låter väldigt konstigt det där. Batteriet/elen är kanske en möjlighet? Glapp är en annan möjlighet. Kolla alla kablar. Och nej dom byter inte färg när dom glappar :p

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
Out_Spinner skrev:
Och nej dom byter inte färg när dom glappar :p [/B]

gör dom inte?!!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?!"?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?!?!?!?!kaanske inte är så duktig men så mkt fattar jag :)

Holy Diver

<---FÖREDETTA ÅDI--->
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZR 125cc årsmodell -90, Honda CB 125T årsmodell -81
Hadde samma problem med min TZR... ibland när man vred på tänningen var det hel dött, då vred jag av å på igen , så funkade det!! men sen en dag la han av helt.... dvs. avgasporten var helt stängd.... den drog till ca 6000 rpm... sen var det tvärdött... så nu har jag ställt upp porten helt... händer typ inget förns 7500rpm...sen kommer det!! Funkar egentligen... seg acc bara... å så drar den grymt mycket mer bensin nu pga rycken som blir... ligger på ca 0,7 liter / mil........ Jag har fått tips om att smörja mekanismen... ska prova det..annars e det bara börja felsöka elen.... :zpy

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
har du otur är det potentiometern som håller på å lägga av.. då är det bara att köpa ny... å det är dyrt.. det måste ja göra... inte bra alls... inte så nöjd... hmm.. men men... ja har iaf fått ordning på hojen!! fast vevaxeln är sne.. inte så bra... ska se om ja kan rikta den idag... ska bara skaffa fram en indikatorklocka!!

Holy Diver

<---FÖREDETTA ÅDI--->
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fluxir skrev:
har du otur är det potentiometern som håller på å lägga av.. då är det bara att köpa ny... å det är dyrt.. det måste ja göra... inte bra alls... inte så nöjd... hmm.. men men... ja har iaf fått ordning på hojen!! fast vevaxeln är sne.. inte så bra... ska se om ja kan rikta den idag... ska bara skaffa fram en indikatorklocka!!

Hur tar man reda på vad som är fel egentligen?? Kan ju som sagt vara potentiometern... men hur tar jag reda på det??? Några tips?? Nån..`?? :confused:

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Holy Diver skrev:
Hur tar man reda på vad som är fel egentligen?? Kan ju som sagt vara potentiometern... men hur tar jag reda på det??? Några tips?? Nån..`?? :confused:

hmm.. jag tog isär min å då rammlade det ur en liten bit ur potentiometern... annars borde det märkas på att den inte ställer sig i rätt läge.. den bara står å tuggar fram å tebax länge... det gjorde min.. om det är så att den stannar helt så låter de mer som en sladd som e glapp... kolla alla sladdar å kontakter... ta isär alla kontakter som är te YPVSen och spruta in reläspay å gör rent lite.. sen borde de funka om det är där det är fel...

Holy Diver

<---FÖREDETTA ÅDI--->
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fluxir skrev:
hmm.. jag tog isär min å då rammlade det ur en liten bit ur potentiometern... annars borde det märkas på att den inte ställer sig i rätt läge.. den bara står å tuggar fram å tebax länge... det gjorde min.. om det är så att den stannar helt så låter de mer som en sladd som e glapp... kolla alla sladdar å kontakter... ta isär alla kontakter som är te YPVSen och spruta in reläspay å gör rent lite.. sen borde de funka om det är där det är fel...

Okej!! Ska se om jag kan kolla det... kablaget på min hoj e inte det bästa.. har fått byta en hel del kablar redan för att få strålkastare mm att funka... funderar på att byta ut heela kablaget i vinter... nån som vet vad det kan kosta??

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Holy Diver skrev:
Okej!! Ska se om jag kan kolla det... kablaget på min hoj e inte det bästa.. har fått byta en hel del kablar redan för att få strålkastare mm att funka... funderar på att byta ut heela kablaget i vinter... nån som vet vad det kan kosta??

det är en jävla massa jobb å få skiten å funka igen... så jag tror det är bättre å byta det som går sönder lite itaget... men om du vill vara lite seriös me lgandet av kablar kan du ju altid byta hela sladde istälet för å skarva... skarvar har en tendens å krångla...

Holy Diver

<---FÖREDETTA ÅDI--->
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fluxir skrev:
det är en jävla massa jobb å få skiten å funka igen... så jag tror det är bättre å byta det som går sönder lite itaget... men om du vill vara lite seriös me lgandet av kablar kan du ju altid byta hela sladde istälet för å skarva... skarvar har en tendens å krångla...

Jotack.. när jag gått igenom kablarna så ser det ju inte direkt bra ut...många kabelbrott och sånt, så det e väl mest troligt att det skulle vara nått sånt...

Vad har potentiometern för funktion???

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...