ypvs- motorn

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Ort
Varberg (tvååker)
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
:dummer Kollade runt lite i addemotors katalog och såg till min förvåning att det stog "175 cc" men EJ till ypvs motorn! :huvet Vad menar dom med det!!?? Det är la bara att ta bort ypvs:en om det inte stämmer! Detta gäller även effekt avgassystem. Men jag vill ju trimma min rd med ypvs-motorn. Vad ska jag då göra? :va




Edit by Moderator: Hur vore det om man läste igenom sitt inlägg innan man trycker på "Post"? Stor bokstav existerar kanske inte? :va
 
Last edited by a moderator:

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Kawasaki Z 550 -82,Yamaha XS 500 -79
SmackMan skrev:
:dummer kollade runt lite i addemotors kata log och såg till min förvåning att det stog "175 cc" men EJ till ypvs motorn! :huvet vad menar dom med det!!?? det är la bara att ta bort ypvs:en om det ite stämmer! detta gäller även effekt avgassystem.... men jag vill ju trimma min rd med ypvs-motorn.. vad ska jag då göra+? :va



Det finns inte till ypvs motorn....Det du kan göra är att köpa 175cc kittet och en topp från gammla RD LC utan ypvs och koppla ur ypvs motorn.....Du får garanterat mer effekt ändå...
 

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Ort
Varberg (tvååker)
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
vevstake??? varför måste man byta den!!! vad är det för speciellt med den på ypvs:en då?? trodde att ypvs-motorn var men trimvänlig än den vanliga?? jaha och vad är det för speviellt med tobblocket då??? fan vilket meck!
 

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Kawasaki Z 550 -82,Yamaha XS 500 -79
SmackMan skrev:
vevstake??? varför måste man byta den!!! vad är det för speciellt med den på ypvs:en då?? trodde att ypvs-motorn var men trimvänlig än den vanliga?? jaha och vad är det för speviellt med tobblocket då??? fan vilket meck!

Nisse vet bäst om man måste byta stake/vevparti då det kanske är olika länkd på stakarna i de "olika" motorerna.....Topplocket måste du ha från gammla utan Ypvs för det är olika bultning och form på dem....
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Är inte helt 100, men nästan, på att staken är längre på den "vanliga" motorn, den har också grövre kolvbult.
Tändningen kan skilja också men det vet jag inte. Vevparti behöver du inte byta iaf.
Så köp ny vevstake och fixa en topp så går det bra att montera 180cc på en ypvs-motor.
 

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Ort
Varberg (tvååker)
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
ok.. det var mer avancerat än vad jag trodde.. men vilken motor håller bäst för trimning då?? jag ska iaf kanske köpa en ypvs-motor till som har gått 300 mil.. för 2000kr.. då kan man ju lika gärna fixa till allt innam nman börjar med trimmet..
 
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top