Pacman
Gudomlig sporthojare
Skuttade ur sängen vid 9 imorse och skulle använda förmiddan till å kolla över hojen lite. Började med å kolla YPVS-systemet, och till min besvikelse stötte jag på problem det första jag gjorde. Det visade sig att kopplingen mellan YPVS-ventilerna glappade en hel del, vilket medförde att den högra ventilen inte rörde sig alls lika mycket som den vänstra, och alltså bara var halvöppen hela tiden.
Har aldrig misstänkt nåt sånt problem, eftersom jag har tyckt att den har gått bra innan. Nu provade jag i alla fall att ta ur säkringen till YPVS-systemet, och ställa ventilerna i öppet läge. Resultatet blev som väntat att hojen gick skitdåligt på låg- och mellanreg. men röt till ordentligt på höga. Bättre än innan, eftersom högerventilen inte har vart med helt och hållet.
Vad jag undrar är nu: finns det några nackdelar med att köra med ventilerna öppna hela tiden, förutom att hojen går lite skumt? Kan jag alltså köra med den så säsongen ut, utan att något tar skada?
Kankse borde ställa den här frågan på RD-klubben, men den sidan är ju långt ifrån lika välbesökt som den här.
Har aldrig misstänkt nåt sånt problem, eftersom jag har tyckt att den har gått bra innan. Nu provade jag i alla fall att ta ur säkringen till YPVS-systemet, och ställa ventilerna i öppet läge. Resultatet blev som väntat att hojen gick skitdåligt på låg- och mellanreg. men röt till ordentligt på höga. Bättre än innan, eftersom högerventilen inte har vart med helt och hållet.
Vad jag undrar är nu: finns det några nackdelar med att köra med ventilerna öppna hela tiden, förutom att hojen går lite skumt? Kan jag alltså köra med den så säsongen ut, utan att något tar skada?
Kankse borde ställa den här frågan på RD-klubben, men den sidan är ju långt ifrån lika välbesökt som den här.