Ypvs

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Plockade av toppen för att kolla på YPVSen. den tar upp ca 1/3 av hålet. När man sedan vrider om tändningen så öppnar den sig i överkanten. Är den på rätt håll då eller 180 grader fel?
Den vägrar ju att gå på höga varv.
Tyvärr är digitalkameran trasig och kommer inte förrän om 3 veckor så jag kan inte ta någon fin bild :(

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
När du drar på tändningen och den surrat klart ska den va helt öppen! Dvs. den ska inte strypa nåt i avgasportens överkant.

Olle_TZR

Mumma
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
NV 128cc -1950
Då tändningen är på så ska porten vara öppen.. sen vrider den sig då du startar den... Så ta loss vajrarna och vrid på porten å se då den är mäst öppen sen her du tillbaka vajrarna...
:tummenupp

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
troligen feljusterad på virearna eller kanske sot i lagringarna, inte helt ovanligt att packningar o sånt är tokslut i ventilen, så var det för mig iaf på flera av de ypvs maskiner jag haft.
Sen styrs ju elmotorn av en egen lite boxrackare med som kan gå sönder och bete sig underligt.

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
den där boxrackaren som styr elmotorn.. e dyr... lr hela kalaset e dyrt... det finns ite delar till det... det sitter ju en liten låda under tanken som styr kalaset... i där sitter många små kugghjul i PLAST! å en elmotor och en Potentiometer lr va d heter... på min e det största kugghjulet och potentiometern trasigt... å det går itne å köpa bara de som e trasigt utan ja måste köpa hela kalaset.. som kostar 2700 kr.. vilket ja itne vill betala... så ja undrar om d e nån som har en sån ligger å skräpar? iaf potentiometern.. den går int å laga.. de gör drevet...

Awweboy

High Pressure Intercooled Turbo Perfo...
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
Yamaha TZR125 2RH -90
ypvs..

Vastrix skrev:
Honade (heter det väll?) cylindern för ett tag sedan och fick hjälp att sätta allt på plats. Tydligen så missade vi hur YPVSen skulle sitta.

hur fixade ni det då? jag menar.. hur ska den sitta? jag tror nämligen att jag har problem med min ypvs men jag vet inte hur jag ska fixa de.. vill inte helst in i motorn och krabba om jag inte vet vad jag gör...

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Fluxir skrev:
den där boxrackaren som styr elmotorn.. e dyr... lr hela kalaset e dyrt... det finns ite delar till det... det sitter ju en liten låda under tanken som styr kalaset... i där sitter många små kugghjul i PLAST! å en elmotor och en Potentiometer lr va d heter... på min e det största kugghjulet och potentiometern trasigt... å det går itne å köpa bara de som e trasigt utan ja måste köpa hela kalaset.. som kostar 2700 kr.. vilket ja itne vill betala... så ja undrar om d e nån som har en sån ligger å skräpar? iaf potentiometern.. den går int å laga.. de gör drevet...
Nu säger du "hela kalaset" ett flertal gånger och du har ändå glömt den lilla platta lådan som sitter på höger sida av bakramen som silwer nämnde :) Där har du hjärnan i ypvs systemet.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...