Ta bort locken och kika så allt ser bra och ta bort avgasröret till att börja med.steff skrev:hur ställer man in ypvs. på dtr;en ? -90
åt vilket håll ska jag skruva? på ettan lr 2:an? lr ska jag bara spänna vajjern? nån som vet lr har nått tipps?
Nisse Järnet skrev:Ta bort locken och kika så allt ser bra och ta bort avgasröret till att börja med.
Sen drar du på tändningen. När YPVS:en har rört sig så känner du med fungret längst in i avgasporten mot kolven. YPVS "rullen" ska gå kant i kant med cylindern upptill där inne. Om du behöver spänna/släppa så gör det och gör om allt från början och kolla så att det är rätt.
Jonne_boy skrev:bateriladdare!!
Ja det går, fast YPVS:en kommer att vrida sig till det stängda läget. Så du måste varva på så att den öppnar och sen stänga av.steff skrev:mitt batteri är så dåligt så ypvs:en rör bara på sig om man testar efter man har kört.... kan man starta motorn utan avgasrör? bara det att det låter mycket? eftersom jag måste få strömm...
ok tack och du nisse tror du man kan få på en yz cylinder på 125:anNisse Järnet skrev:Ja det går, fast YPVS:en kommer att vrida sig till det stängda läget. Så du måste varva på så att den öppnar och sen stänga av.
Inte alls omöjligt. Har för mig att det ska vara likadana motorer (förutom oljepump och så) på DT125 som YZ125 av motsvarande årsm., så att byta motor borde iaf gå.steff skrev:ok tack och du nisse tror du man kan få på en yz cylinder på 125:an
Nisse Järnet skrev:Inte alls omöjligt. Har för mig att det ska vara likadana motorer (förutom oljepump och så) på DT125 som YZ125 av motsvarande årsm., så att byta motor borde iaf gå.
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|