Ytterligare en fråga...

"Rask"

Guest
Denna gång vill jag ha namnet på staden och inte landet! Som en liten ledtråd så ligger den exakt 180 mil från den kungliga huvudstaden och bilden är tagen igår...Svaret ger oss frågan om de är hårdare än oss eller bara galnare... :confused:

Ps det var ca 2+ ute...
 

Bifogat

  • Kopia av DSCN0854.JPG
    Kopia av DSCN0854.JPG
    102.7 KB · Visningar: 382

"Rask"

Guest
De åker åtminstonde på rätt sida av vägen, fast de åker testomoppe...
Japp 180 mil den vägen fåglar tar...
 

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Cambridge, New Zealand
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Jag håller mina fingrar korsade och ljuder, vik hädan för gud. Vespor är det mest släktade fordonet till djävulen som finns! :machinegu :mad:
:kulspruta :7peta
 

"Rask"

Guest
PeppeBus skrev:

Stämmer bra det!
Var där i 3dar och jag hann se 3 renodlade sporthojar på den tiden, som var ute o rulla, däremot var Kawa Z1000 och Z750 ganska vanliga. Förutom kaworna så var det scotrar (eller hur man nu stavar till dessa styggelser) i alla former o färger med tält på och packboxar stora som hundkojor. En ren subjektiv uppskattning skvallrar om att ca 20% av fransöserna åkte 2hjuling och de åkte överallt, helst på trottoaren :va . För de som vart där så vet ni att det finns inga filer men 5 bilar i rad, i varje riktning, i city fick plats + hojarna där i mellan. Snacka om trafiksäkerhet :kocko
På jobbet brukar man få byta ut hornen på bilarna för de ärgat sönder men i frankrike så lär det inte var ett problem. Bara blinka tuta o köra. Undrar hur många hojolyckor det är där varje dag.
 

Bifogat

  • Kopia av DSCN0875.JPG
    Kopia av DSCN0875.JPG
    91.4 KB · Visningar: 58
  • Kopia av DSCN0823.JPG
    Kopia av DSCN0823.JPG
    106.6 KB · Visningar: 60
Last edited:

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Vann jag något pris? :)

Paris är en mycket trevlig stad. Blev positivt överraskad när jag var där första gången. Kan starkt rekomendera folk att åka dit.

Angående trafiken, så har dom inte riktigt samma syn på säkerheten. Sen saknar dom nästan helt ansvarskänsla för egen och annans egendom. Blir det en buckla eller repa, så rasar inte deras värld ihop. Det hör liksom vardagan till.
För ett par år sedan så ledde Frankrike statistiken över flest döda i trafiken i europa. Sedan dess har det satsats mycket pengar på att göra vägarna säkrare, och framför allt för att sänka hastigheten. Nu sitter det nästan en radar i varje korsning, och bakom varje krön :(
Har bott här nere i nästan ett år nu, och jag har redan fått 2 st fortkörningsböter :rolleyes:
 
Last edited:

"Rask"

Guest
PeppeBus skrev:
Vann jag något pris? :)

Sänder en fruktkorg omgående...

Kan ju hålla med om att det inte är någon större ide att ha en bil man är rädd om med tanke på deras moral.

Var andra gången jag var där o kan lätt tänka mig åka tillbaka, det som är lite synd är att allt är så dyrt och att engelskan inte är speciellt utbredd. Sedan är de ju inte kända för att tycka om turister men paris i sig väger upp det.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top