Ytterligare en ny BMW

nicke30

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2005
Ort
Umeå
Hoj
BMW K1300S
Tja...

R1200GS_HP2a.jpg



R1200GS_HP2b.jpg
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Har du några data på den? Var inte meningen med nya 1200GS att den skulle vara så mycket lättare? Hur mycket lättare/bättre kan då den här vara? Kompletterar eller konkurrerar de med varandra?
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Varför kan de inte låta den där gamla hemska motorn bara dö :fatta!
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
R1200GS HP2 Enduro skall den tydligen heta. 105 hästar borgar för århundradets fetaste bredställ på grusvägarna. Dryga 200 kg borgar för otroligt svettiga timmar när man grävt fast sig i ett surhål i skogen :).

Den är verkligen grym, men den kommer nog inte att bli billig, citat: "this is a competition model, produced in strictly limited numbers".

Här finns en tråd om hojen på BMW-klubbens forum: http://forum.bmw-mc-klubben.se/forum/showthread.php?p=11266

BMW_HP2_010.jpg
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Står det skrivet i BMW:s policy att de alltid måste bygga de klart fulaste motorcyklarna? Jag börjar iaf undra...
 

Joeni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Ort
Stockolm
Hoj
cbr900rr -92
hmmm.. Det ser ju ut som dom tryckt in en pc mellan cylindrarna. :)

men lite tuff är den allt.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Jag fattar inte hur dom kan bygga så fina bilar och så gräsligt vidriga motorcyklar så man vill knyta ett rep i närmsta gren och hänga sig när man ser dom.
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Ohyggligt ful, precis som alla andra BWM-cyklar. När ska de dumpa den där motorkonstruktionen? Den måste ju vara väldigt bra eftersom de envisas med den... men å andra sidan är dom ensamma om att använda den :va
 

damv

OjOj va de svängeer
Gick med
5 Oct 2004
Ort
stockholm
Hoj
Yamaha R1 50th
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, inte undra på att dom förlorade kriget
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Wiseguy skrev:

Tycker det låter lätt för en 1200 Bumse?? Men ändå, att det skulle vara en modell för "strictly competition" nja :rolleyes: Då finns det väl en hel del annat att andvända!

Nu börjar BMW komma in på vikt effekt förhållanden som är normala för alla andra tillverkare (som std hojar då) men deras ingenjörer har bara kört sina egna modeller så de tycker att hojarna börjar bli skit vassa :lol
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
KTM adventure 950 väger tex. 195-198 kg utan bensin.
Och det är väl ändå i den klassen BMW vill konkurera.

Håller med om designen. Den är annorlunda och oftast riktigt ful när det gäller BMW motorcyklar.
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Rigge skrev:
Jag fattar inte hur dom kan bygga så fina bilar och så gräsligt vidriga motorcyklar så man vill knyta ett rep i närmsta gren och hänga sig när man ser dom.

Instämmer helt, den enda hoj dom någonsin producerat som jag skulle kunna tänka mig åka är R1100S om man bortser från den fula boxern så är den jag faktiskit ball med seatpipes och allt.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Oj vad ni snackar skit. Det där kommer att bli en grym grus- och ökenracehoj, den är inte till för att glida till korvmojjen och stå och posa med.

Förövrigt så ska den vara ful, det är ingen välpolerad flickhoj. det är en hoj man lägger en 300 meters bredsladd med.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Boxern är ju BMW:s själ, ingen säger väl att Ducati ska sluta med twin för att det inte fungerar?

Det är ju ingen cross BMW försökt bygga utan en ökenracer och de ligger på dessa vikter. BMW borde veta vad som krävs i de sammanhangen då de är bland de allra mest framgångsrika vad gäller ökenrallyn.
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
morlock skrev:
Ohyggligt ful, precis som alla andra BWM-cyklar. När ska de dumpa den där motorkonstruktionen? Den måste ju vara väldigt bra eftersom de envisas med den... men å andra sidan är dom ensamma om att använda den :va
WORD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top