Yz-bakskärm på DT!

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Hej, jag hade tänkt beställa en svart YZ-bakskärm rill min kära DT. Frågan är passar den rakt på (man behöver bara borra nya hål) eller måste man modda nya fästen ?

Jag har sökt men ingenting hittat.

Sen vilken "årsmodell" på skärmen ska jag beställa ? Ser 07:an likadan ut som 00:ans bakskärm ? (Hoppas ni förstår vad jag menar).

Amen.:) :angel

Problemet finns på sidan 2

Seriösa svar!

Last edited:

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Jag har yz-bakskärm på min dt.

Du får klippa skärmen så att den går dit, sen får du borra egna fästen. Sätt skärmen så den är riktad som du vill att den ska vara riktad och sen borrar du fästen :tummenupp

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Jag har yz-bakskärm på min dt.

Du får klippa skärmen så att den går dit, sen får du borra egna fästen. Sätt skärmen så den är riktad som du vill att den ska vara riktad och sen borrar du fästen :tummenupp

Hur mycket av skärmen måste man "klippa" ? Har du någon bild på hur du gjorde så lägg gärna upp den. :)

Vad använde du för verktyg för att klippa ?

Linkan_

Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Hur mycket av skärmen måste man "klippa" ? Har du någon bild på hur du gjorde så lägg gärna upp den. :)

Vad använde du för verktyg för att klippa ?

Har ingen bild tyvärr.. jag använde nån plåtsax eller nåt ;P använd nån som funkar att klippa i plast med bara :D du märker hur mkt du måste klippa, behöver inte vara så noga, bara så att du får in den mellan ramen :)

_RaLLaN_

Guest
Kan rekomendera vinkelslip eller sticksåg för att "klippa" med. :hihi

med vinkelslip smälter ju plasten. kan bli lite fult ibland. och med nån slags sax finns risken att man böjer plasten så de blir vita märken i den.. nån liten såg e nog de bästa.

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
med vinkelslip smälter ju plasten. kan bli lite fult ibland. och med nån slags sax finns risken att man böjer plasten så de blir vita märken i den.. nån liten såg e nog de bästa.

Aa eller någon form av kniv typ, jag vet inte hur lätt de är att skära i plasten. :va

Men Linkan vilken "årsmodell" har du på din bakskärm ? (Från vilken YZ:a kommer den ifrån? 07:a?) King om du kommer ihåg för vi har likadan årsmodell på hojarna. :):tummenupp

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
hornet 600

vad jag förstår så är det han ska kapa under sadeln ändå, så det lär inte synas så du kan nog likväl gnaga av plasten med dina baevertänder eller liknande:tummenupp

Linkan_

Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Aaa man klipper av den delen som är under sadeln.. det syns ingenting där man har klippt.. du får kolla själv sen vart du behöver klippa för att det ska passa bra

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
aa jag köpte ju en från nordicracing.se.. grymt snygg enligt mig, och passar perfekt till skärmen.
http://www.nordicracing.se/webshop/...26127&osCsid=16d7e0de33c3e5b76d363c3067481bac

Asså våra DT:n kommer nästan se likadana ut, jag har twinlights (dock gjort ögonlock), jag har en svart KTM crosstänka och tänker beställa en YZ bakskärm och de där baklyset. :näsblod

Din Yz bakskärm är väll inte samma årsmodell som master_rickard:s ?

Den ser ut så här. http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=191268&d=1177754790

Edit. Din är väll en sån här? http://www.blocket.se/vi/13127066.htm?ca=2_s

Hur mycket kostade den ?

Så ser min ut framifrån.:tummenupp :)

Bifogat

• dt.jpg
    dt.jpg
    40.3 KB · Visningar: 61

Linkan_

Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Asså våra DT:n kommer nästan se likadana ut, jag har twinlights (dock gjort ögonlock), jag har en svart KTM crosstänka och tänker beställa en YZ bakskärm och de där baklyset. :näsblod

Din Yz bakskärm är väll inte samma årsmodell som master_rickard:s ?

Den ser ut så här. http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=191268&d=1177754790

Edit. Din är väll en sån här? http://www.blocket.se/vi/13127066.htm?ca=2_s

Hur mycket kostade den ?

Så ser min ut framifrån.:tummenupp :)

Ska bli spännande o se hur resultate blir ;) en svart dt som är nästan likadan som min ;)

Nej har inte samma skärm som master_rickard, det är samma skärm som på yzan du länkade :yoparty

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
Speed triple
Du har ingen lust att fixa bild hur din ser ut linkan?:) Har funderat på yz bakdel men när jag såg den bilden som Marzz länkade så tyckte jag den såg lång och klumpig ut, speciellet om man skulle smälla på en bögläpp också :S

Linkan_

Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Du har ingen lust att fixa bild hur din ser ut linkan?:) Har funderat på yz bakdel men när jag såg den bilden som Marzz länkade så tyckte jag den såg lång och klumpig ut, speciellet om man skulle smälla på en bögläpp också :S

I mitt garage finns bilder på min hoj? :D

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
länkade så tyckte jag den såg lång och klumpig ut, speciellet om man skulle smälla på en bögläpp också :S

Jag tror att Master_Rickard:s YZ-bakskärm är av årsmodell 98-99. Synd att han inte är så aktiv annars kunde man fråga honom. Men jag skulle tippa att den inte är nyare än 2003 iaf. Eller är jag ute å cyklar ?

Edit. Nu far jag och beställer en YZ-bakskärm :yoparty

Linkan_

Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Jag tror att Master_Rickard:s YZ-bakskärm är av årsmodell 98-99. Synd att han inte är så aktiv annars kunde man fråga honom. Men jag skulle tippa att den inte är nyare än 2003 iaf. Eller är jag ute å cyklar ?

Edit. Nu far jag och beställer en YZ-bakskärm :yoparty

Jag har ingen aning om vilken årsm den är, bryr mig inte heller för den delen :D

Hoppas du får dit skärmen på ett bra sätt :tummenupp

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...