Bilder är jag dåligare än sämst på att ta dom med mobilen är väll ok men att få in dom i datorn
nä min dator hatar samsunk kies
.
Men lite info.
Det började med att jag hittade en yamaha yz 450 09 ram på blocket så den köpte jag o det var verkligen bara en ram.
Hittade en helt ny framgaffel från en yamah yz 250 06 för 2500 inklusive frakt o moms samt tull, jo den var ny kom i yamaha original förpackingar.
köpte helt nya gaffelkronor PRO TAPPER fullt justerbara och helt avvibrerade med olika avvibrerings gummin
eller för helt stumt montage, fina saker.
Köpte en helt ny sving, bakram, ljuddämpare 94 DB som är godkänd för road worldwide.
köpte en helt ny bakdämpare med titan fjäder.
renoverade hela motorn rubbet.. wössner hinsson wiseco stake, samtliga lager skf, yamah original packningar överallt.
cylindern har i dag samma portning som rotax 800 snöskoter cyll,,
så det blev 2 rejäla ving portar extra i cyll, YPVS kanal 211 i dur, vingportar 194 i dur, huvud port 186 i dur.
prim transfer framflyttade ca 4mm höjda ca 1,6mm till 128 i dur
sec transfer bakflyttade ca 4mm höjda ca 1,7mm till 130 i dur
väggen mellan insugsporten och boost porten är helt borttagen som på honda cr 250-500.
maico kolven har kolvbulten 5mm lägre än original yamaha kolv så en cylinder chims fick filas till.
Reed är yamaha yz 490 med iduktions boxen på plats ny naturligtvis med boyesen pro carbone blad.
V-lådan är just nu en yz 250WR med extra hög 5;a för att köra på vägen.
tändning är ett ihopa knåp av 98;ns cdi 92,ns platta o 95,ns rotor.
pipan är en test just nu det är en rejält kortad FMF fatty som kommer att fungera som mall till pipan som jag skall bygga,, pipan är en omräknad Aprilla RSA 125cc varvtals sänkt och justerad till 360cc.
den är 138mm över magen en riktig feting. just det jan thiel o frits owermar har lagt ut den sista aprillian rsa pipan tillsammans med en blåkopia på rsa cylindern, så det är därför jag har räknat om rsa pipan jag har alla fakta.
Tja sedan är väll allting annat nytt som jag skrev har faktiskt inte en enda bricka någonstans som inte är från en yamaha original påse.
skall verkligen försöka få upp en bild på yamahan får se om detta kan vara av intresse så länge.
http://s1254.photobucket.com/user/moddlaren/slideshow/yz 360
bilder på cyll är bara grov grävda innan finjustering och nicasil kom på plats.
mvh