YZF1000 Thunderace som går illa på högre varv

Fkpn

Medlem
Gick med
10 Oct 2005
Hoj
Honda Blackbird, 2X GPZ 900r, Suzuki GsxR1100
Hej

Jag har problem med min YZF1000 Thunderace. Den går bra om jag kör "normalkörning" tex på en kurvig väg i lite varierande hastighet i makligt tempo. Men om jag ligger på motorvägen i ca 6000 varv och uppåt så börjar den misstända på någon cylinder.

Min första gissning är att det är något med bränsletillförseln, jag har provat att köra med tanklocket öppet för att eliminera avluftningsproblem. Men känslan är att den inte får bensin. Kanske en soppapump som inte vill längre ?

Någon som har något tips/erfarnehet av samma problem ?

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Första tanken är flotörnivå, är den för låg får den inte tillräckligt med sås på högre vara..
Kolla den.:tummenupp

Berra_83

Per
Gick med
12 May 2005
Hoj
ett par r6:0r
Bränslefilter??

Spontana tanken är bränslefiltret, jag hade liknande problem med min gsx-r tidigare och det berodde på att bränlefiltret inte var i topptrim, (det släppte inte genom tillräckligt med sås) och det märktes framförallt vid hårda/långa accelerationer. Den gick då ner på 3 cyl. och dog till slut. Stannade väntade lite, och starta igen, å då gick den felfritt, SÅ:

Rengör eller byt filtret, börja med det innan du går på förgasarna och flöttörerna.:tummenupp

Lycka till!!

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...