Zeppelin intresse

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
En av mina kompisar hade tänkt kolla in Zeppelins konsert. Han var en av, hitills, 25 miljoner (!!!) som har satt upp sig på biljett.
25 miljoner! :Rockbanan

Ok, jag har ju fattat att dem var stora, men herre Jesus...

Undrar om 50 cent har samma sug om 25 år?:tungan

Någon från SH som ska dit?

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Äh jag har redan sett dom live på Sjöhistoriska. Iaf Jimmy Page och Robert Plant.

Basisten

I swear to drunk i'm not God ociffer!!!!
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
Svarta faran
Det hade varit grymt att få se dom men chanserna är ju minimaliska, finns väll bara 20 000 platser va?? Någon som vet om det kommer bli någon TV-sänding??

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Har skrivit upp mig, ska vara i england när konserten är hur som helst. Risken att jag får biljett är ju 0 men det finns ju inget att förlora.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Har skrivit upp mig, ska vara i england när konserten är hur som helst. Risken att jag får biljett är ju 0 men det finns ju inget att förlora.

Ok ok, jag ger mig. Vart skriver man upp sig?

För övrigt så vill jag att Pink Floyd ska ge sig ut på turné igen! :yoparty

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Waters var ju här i april, det enda jag lyckades med var att bli ovän med alla svartabörsare och tjejen som jobbade på McDonalds*. :(
Ingen biljett fick jag.
Han körde tydligen hela Dark Side of the Moon

*= tala aldrig om för en stressad McDonaldstjej vad du tycker om hennes okvalificerade arbetsuppgifter

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Waters var ju här i april, det enda jag lyckades med var att bli ovän med alla svartabörsare och tjejen som jobbade på McDonalds*. :(
Ingen biljett fick jag.

*= tala aldrig om för en stressad McDonaldstjej vad du tycker om hennes okvalificerade arbetsuppgifter

Va han? Det missade jag. Jag såg han däremot typ 01-02 nåt sånt i Globen. Men det e lixom inte PF utan David Gilmour. Jag jag måste förstås nämna att jag såg hans The Wall konsert i Berlin 1990. Osså har man såklart redan sett PF 1988 i Rotterdam, men jag vill se dom igen. :mad:

Det skulle va kul att se The Beatles live också!

Instämmer.. jag såg dom på Ullevi 94 en av dom bästa musikupplevelserna jag sett live.

Jag har för mig att dom lirade i Globen den vevan också, men av nån outgrundlig anledning gick jag inte och såg dom då. Jag kommer aldirg att förlåta mig själv! :mad:

Men som tur e såg jag dom som sagt '88. DET VA MAGISKT! :yoparty

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Ingen biljett fick jag.

Såg han på roskilde, tyckte det var sjukt bra. Han körde hela dark side of the moon plus alla hits. Han körde typ 2,5 timmar iaf. Riktigt bra förutom att han körde nån ny låt om nå skit i mellanöstern typ som han hade kunnat skippa.

Ok ok, jag ger mig. Vart skriver man upp sig?

Jag minns faktiskt inte adressen. Sen vill jag ju ändå inte sänka mina chanser att få en biljett!:mad:

Men sök på ahmet zeppelin eller nånting sånt på google. Borde ju funka.

Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Äh, handlade det om ett musikband... Jag trodde det var en spännande tråd om fritidsintresse för zeppelinare (bygg själv, hyr en Hindenburg, typ) :rolleyes: :D

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Typiskt Markus!:huvet :gnissla
Flytta fokus från det väsentliga till det oväsentliga!

Nu var det Zeppelin och 25 miljoner ni skulle bli imponerade av!

(Såg förresten PF på Rose Bowl, LA i mitten av 90-talet.)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Typiskt Markus!:huvet :gnissla
Flytta fokus från det väsentliga till det oväsentliga!

Nu var det Zeppelin och 25 miljoner ni skulle bli imponerade av!

(Såg förresten PF på Rose Bowl, LA i mitten av 90-talet.)

Okej okej, vi blev imponerade. :fakta

Led Zeppelin, det är dem som hjort Smoke in the water va?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
haha, Markus, hoppas du är medveten om att du ber om stryck va? :D ;)
t.o.m. en liten "snorunge" som jag vet vilka Led Zeppelin är och vilka som gjort låten Smoke on the Water...

Gick med
4 May 2007
Hoj
R1-05 nu såld :(
Va han? Det missade jag. Jag såg han däremot typ 01-02 nåt sånt i Globen. Men det e lixom inte PF utan David Gilmour. Jag jag måste förstås nämna att jag såg hans The Wall konsert i Berlin 1990. Osså har man såklart redan sett PF 1988 i Rotterdam, men jag vill se dom igen. :mad:

Jag såg waters i globen nu senast, ojoj, det var mkt mkt bra!!! Men som du säger, david saknas! Men det var väl det närmaste jag kan tänka mig en floyd konsert- flygande grisar, rymdmän, sjuka laserstrålar och mysko grejjer på världens största bioduk bakom bandet. JIIIhaaa:yoparty

raveper

Mc Förare
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
Hojlös
Äh, handlade det om ett musikband... Jag trodde det var en spännande tråd om fritidsintresse för zeppelinare (bygg själv, hyr en Hindenburg, typ) :rolleyes: :D

HaHA Det trodde jag med. Här får man bara lära sig att i skåne, där sätter de sig bannemig på biljetter.:hej

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Vissa hjältar står sig alltid! Ta Beatles, Elvis, Alice Cooper, Ozzy mfl, levande legender som flera generationer minns och njuter av! Vem kommer ihåg förra veckans pojkband? :va Nu blir det mest bara one hit wonders, sen säljer dom sig lite i skvallerpressen när dom knarkar lite å sen är dom borta.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln