ZTV igår - band som lät som Accept/Halford?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Vad fan hette dom? Tänkte skriva upp men jag knoppade istället. Har för mig att det var dubbelnamn med fyra bokstäver i första och andra delen av namnet...

Nån som har nån idé? Bästa ledtråden är att sångaren lät ganska lik Rob Halford.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nicke skrev:
Vad fan hette dom? Tänkte skriva upp men jag knoppade istället. Har för mig att det var dubbelnamn med fyra bokstäver i första och andra delen av namnet...

Nån som har nån idé? Bästa ledtråden är att sångaren lät ganska lik Rob Halford.

Primal Fear kanske?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
YES! Hittade det precis:

ICED EARTH var det. Ska ta hem och lyssna lite sen blir det nog en liten beställning på Skivhugget. Har fastnat i Judas Priest, Accept och Halford för tillfället. Riktig 80-tals retro.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Nicke skrev:
YES! Hittade det precis:

ICED EARTH var det. Ska ta hem och lyssna lite sen blir det nog en liten beställning på Skivhugget. Har fastnat i Judas Priest, Accept och Halford för tillfället. Riktig 80-tals retro.
När ni ändå är på letar-humör så kan jag ju passa på att fråga om en låt som också sändes på ZTV för några dagar sen...

Tror den hette Jets - Are you gonna be my baby? Men jag hittar inte den någonstans...
Tror den är med i Vodafones reklamer...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nicke skrev:
YES! Hittade det precis:

MMM Gillade Iced earth skarpt för ett par år sen, sångaren de har nu är ingen mindre än Tim Ripper Owens. Judas Priest gamle sångare!

Gillar "Night of the stormrider" bäst

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Katana -82
Chris Ash skrev:
MMM Gillade Iced earth skarpt för ett par år sen, sångaren de har nu är ingen mindre än Tim Ripper Owens. Judas Priest gamle sångare!

Frågan är om han är lika bra som Matt Barlow var, visserligen låter han lite som IE's förste, Gene Adams tror jag han hette, men Barlow lär han inte överträffa. för övrigt, FAN för Jon Schaffers ryggkirurgi, europaturnen är inställd :mad:

Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ahhh - OK. Vissa låtar var jävligt bra men jag är lite tveksam till alltför långa intron och de värsta arenarocklåtarna. Jag tyckte väl att det lät bekant vad gäller sångaren.

Chris Ash skrev:

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...