ZX-12 säljes på auktion i stockholm

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Tjena.

Ett tips till er som vill göra en kanonaffär.
Polisen säljer en Kawa ZX-12 som är hittegods, vet att dom hojarna brukar gå jävligt billigt. :tummenupp
Så behöver ni reservdelar eller vill sälja vidare delarna så rekommenderar jag den auktionen på torsdag. Hojen såg helt intakt ut på bilderna.

www.fordonskammaren.se

:yoparty

hmm..en precis likadan hoj som jag har fanns också...nån som varit på auktionerna nån gång som vet ungefär hur mycket folk som brukar komma och om man brukar kunna fynda??

Brutus skrev:
hmm..en precis likadan hoj som jag har fanns också...nån som varit på auktionerna nån gång som vet ungefär hur mycket folk som brukar komma och om man brukar kunna fynda??
Jag har en polare som jobbade på kronofogden ett tag, bl.a med deras konkursaktioner på bilar och där var det så att bilarna ibland gick hyffsat billigt (men dom säljs i befintligt skick, inga garantier) och ibland gick dom larvigt högt, så det beror nog på omständigheterna.

Förresten, hur fan kan en hoj vara "hittegods", vem tappar bort sin hoj utan att göra en anmälan? :) Hojen ser ju till på köpet praktiskt taget ny ut.

Last edited:
sgtpepper skrev:
Jag har en polare som jobbade på kronofogden ett tag, bl.a med deras konkursaktioner på bilar och där var det så att bilarna ibland gick hyffsat billigt (men dom säljs i befintligt skick, inga garantier) och ibland gick dom larvigt högt, så det beror nog på omständigheterna.

Förresten, hur fan kan en hoj vara "hittegods", vem tappar bort sin hoj utan att göra en anmälan? :) Hojen ser ju till på köpet praktiskt taget ny ut.

Om du läser lite så ser du att det inte finns några nummer på hojen!
Dom sålde en Mercedes 320 Ce som heller inte fanns några nummer på en -88, den va oxå jäkligt fräsch. Den gick för 8000 och det var inte speciellt dyrt.
Har ni tur så kan ni nog få den hojen för ca 10.

Kan oxå säga att eftersom denna cykeln inte har några regbevis så går den ju inte att regga, då spelar det ju mindre roll hur den går i motor och så utan det är bara att köpa. T.o.m däcken såg ju fräscha ut. Hade jag själv bott i närheten hade jag lätt åkt dit.

:tummenupp

Innebär det också att det aldrig går att registrera den heller på något sätt med hjälp av intyg eller liknande.

smilee skrev:
Innebär det också att det aldrig går att registrera den heller på något sätt med hjälp av intyg eller liknande.

NIX PIX...den hojen är död...får du den billigt köp å ställ undan.
Köp en som skrotat ordentligt eller importera från tyskland en som är jätte skrotig, byt identitet o vips ny hoj billigt och du har en massa reservdelar.

Hojen går aldrig för 10 tusen...jag tippar 30-35 tusen. Jag sprang mycket på aktionen för..fanns mera pengar att hämta då. Nu är det bara en massa företag där och höjer priserna :huvet

VaLLe skrev:
Hojen går aldrig för 10 tusen...jag tippar 30-35 tusen. Jag sprang mycket på aktionen för..fanns mera pengar att hämta då. Nu är det bara en massa företag där och höjer priserna :huvet

Finns inga företag som köper en hoj som inte går att registrera in men det är ju upp till er. Åker själv på ganska mycket auktioner. Visst är det mycket företag där men vid ett sånt här tillfälle kan man vara ganska säker på att några 30 tusen går den inte för. Då är det ju bättre att köpa alla delar begagnat. Även företagen ska tjäna på det och dom betalar inte ens halva priset mot vad konsumenten betalar när dom köper in nånting.

Jag är ju lite sugen på Fzr´en som fanns där också..import, inte reggad och klotad(ser ut som kåpstaget är ganska misshandlad iaf). En sån borde man väl få loss hyffsat billigt eller??

Brutus skrev:
Jag är ju lite sugen på Fzr´en som fanns där också..import, inte reggad och klotad(ser ut som kåpstaget är ganska misshandlad iaf). En sån borde man väl få loss hyffsat billigt eller??

Nackdelen med den hojen kan vara att det är en privat säljare och då kan han lägga in ett lägsta bud som han kan tänkas sälja för, men visst du borde nog få den hyfsat billigt. Det skadar säkert inte att åka dit och bjuda. Brukar för det mesta va bilfolk på såna tillställningar och dom är inte ute lika mycket efter hojar.
:tummenupp

Lycka till och berätta hur det gick!

Brutus skrev:
Vad ska du me den till?? din hoj e ju hel o fin..

fast vi kan ju köpa den ihop o ta motorn o bygga en fet gocart.. :D fast då kanske de e bättre att vi köper kawan.. :banana

Maverick skrev:

fast vi kan ju köpa den ihop o ta motorn o bygga en fet gocart.. :D fast då kanske de e bättre att vi köper kawan.. :banana

Bättre att göra en crosskart, hade planer på att göra en med en RR-motor, nån som har gjort det eller vet nån som har gjort det och kan ge tips?
:Bugar

Kan man köpa den och försöka besikta och typa in den som ett amatörbyggt fordon. Den borde ju uppfylla dom flesta kraven??? Känns som slöseri.

Köp Zx12an billigt och bygg dragsterobjekt, blir knappast bättre utgångsobjekt än en sådan. :tummenupp

smilee skrev:
Kan man köpa den och försöka besikta och typa in den som ett amatörbyggt fordon. Den borde ju uppfylla dom flesta kraven??? Känns som slöseri.

Tveksamt eftersom du måste bevisa fordonets & dess delar (typ motorns)
ursprung. Där fanns inga papper, inga serienr eller chassi nr instansade eftersom de har filats bort av tjuvarna (förmodligen, mest troligt).
Låter som omöjligt.

sportarn skrev:
Finns inga företag som köper en hoj som inte går att registrera in men det är ju upp till er. Åker själv på ganska mycket auktioner. Visst är det mycket företag där men vid ett sånt här tillfälle kan man vara ganska säker på att några 30 tusen går den inte för. Då är det ju bättre att köpa alla delar begagnat. Även företagen ska tjäna på det och dom betalar inte ens halva priset mot vad konsumenten betalar när dom köper in nånting.

Många av "företagen" är privat personer som gömmer sig bakom namnet för att se seriösare ut. Bilen/Mc blir mer attraktiv när det står finansbolag eller företag på listan. Står det privatperson så tror man att tjommen står bredvid dig och trissar upp budet.

Skulle hojen släppas för 30 tusen så tjänar köparen ändå en rejäl hacka med tanke på alla delar är ju nästan i nyskick..jag tippar på att hojen är en 00-01 ligger väl runt 78-89 tusen....inte svårt att hitta en ram till ninjan och vips du är snabbast i stan med ett leende i plånboken :tummenupp

Maverick skrev:

Det satt ju fina bromsar på och bakdämparen verkar vara av bättre modell också..sen skadar det aldrig att ha lite extra delar när man kör halvförsäkrat, men det sket sig lite iallafall..representanten jag hoppades på kunde inte åka dit o bjuda åt mig..så jag skiter i det, men det kunde ju ha vart nåt att peta in i en hundkoja eller en go-kart.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick