ZX-9R Tråden

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Alla andra verkar ha en hojtråd så jag jag lägger väl till en ZX-9R tråd ;) Om nån tycker att det krockar med zx6r tråden så är det väl bara plocka bort ;)

Har precis köpt en blå -00'a som jag håller på att vänja mig vid ;)
 

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
just nu ingen, snyft
har för mig att det fanns en, om inte så är det dock på tiden att det skapas en!

Själv kör, eller rättare sagt har jag en 95:a men trasig topp.. ska till verkstan i helgen så får vi se när den hinner bli lagad, snart hoppas jag... JAG VILL OCKSÅ KÖRA!!
 

Andreas7902

Medlem
Gick med
7 Jun 2005
Ort
Insjön
Hoj
KTM 1290 Superduke r -21
Åker -95 jag med... Den har begåvats med nya däck, stålomspunna bromsslangar, undertail, andra blinkers samt höjning av röven! Stormtrivs med den och vädret nu! :)
 

Pont

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Uppsala
Hoj
sv1000s
Vi radar upp -95:eek:rna på rad :)
Trivs kanon med min. Fick byta topplockspackning förra hösten, ganska välkänt fenomen vad jag har förstått.
 

baltra

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Lindome
Hoj
CB900 Hornet
Nu låter jag som ett moppefucko. men men får ta den smällen.

Letar hoj just nu. Hur är en zx9r hört att den är tung? är det sport eller sport turing? några kända fel på olika årsmoddeler? not man ska täncka på när man handlar zx9r? och till sist kommer frågan :rodnar hur är det att köra bak hjul?



Mvh

Christoffer
 

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
R1 -13. wr250f -15
Zx 9r

Hej jag har haft en blå zx 9r-00 som jag plågade i ca 4500 mil

men det fanns mycket kraft kvar i den efter de milen se bromsbänkstestet
på www hmck.se Övrigt touring special

Kanon cykel :tummenupp bra till bankörning,Semestertripper , Skjutsning


Sen blev det en -02 som också fick gå ca 4500 mil
Även det en kanoncykel men sämre att skjutsa på.

//Lars
 

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
just nu ingen, snyft
Lorge skrev:
2154235 180 eller 190 -däck bak, vad säger ni?
180... hojen är tungsvängd som den är... visst ser det phet ut men ändå

vilken årsmod förresten, tänkte på min gamla tunga -95:a nu,,, på en nyare och lättare så kan man kanske trycka dit ett 190 däck!
 

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Ingen
Från 00 är det original med 190.

En annan åsikt är väl att fotpinnarna tar i lite tidigt på bankörning, så att hänga e en bra sak typ.
 

Bifogat

  • Pict0047_1.jpg
    Pict0047_1.jpg
    51.2 KB · Visningar: 65

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mölndal
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
jag har en 00/01 grön givetvis....
har 190 bakdäck o det funkar kanon att svänga med..hojjen känns mkt stabilare än min förra r1 03:a...givetvis inte i närheten av accet men topphastigheten e bra på zx9r 285km/h enligt boken...har haft uppe min i 260km/h på mätaren o det känns som sagt mkt stabilt o bra.....
bakslang e inget problem heller....få hojjar e så stabila i styret som en zx9:a när man slår ner efter en wheelie....styrdämpare e klart överflödigt till denna hoj...
har bara positiva saker med ninjan....visst lite tung e den..men det märker man inte speciellt mkt av på vanlig gata..
NINJA-the joyride of your life!!!
 

baltra

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Lindome
Hoj
CB900 Hornet
Sha

Okay tack jag fick svar en då, jag är nästan 172 lång men man blir väl van med tiden.....får kola vidare på anonser har varit utan sen i tisdags börjar bli lite jobbigt.....

JonaZ skrev:
2154675 jag har en 00/01 grön givetvis....
har 190 bakdäck o det funkar kanon att svänga med..hojjen känns mkt stabilare än min förra r1 03:a...givetvis inte i närheten av accet men topphastigheten e bra på zx9r 285km/h enligt boken...har haft uppe min i 260km/h på mätaren o det känns som sagt mkt stabilt o bra.....
bakslang e inget problem heller....få hojjar e så stabila i styret som en zx9:a när man slår ner efter en wheelie....styrdämpare e klart överflödigt till denna hoj...
har bara positiva saker med ninjan....visst lite tung e den..men det märker man inte speciellt mkt av på vanlig gata..
NINJA-the joyride of your life!!!
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Mitt 190 däck ligger hos schenker o levereras på måndag :p Sedan ska jag bara hitta nån i närheten som kan kränga på det. Jag tycker den är lite tung o svänga med jämfört med typ en zx6r. Men det är inget jag lider av, får se när jag går från 180 till 190 däck ;)

Stålspunna slangar och en kolfiberhugger tänkte jag handla sedan. Eventuellt en styrdämpare. Inga problem med stabiliteten i högre farter ( 260+ på mätaren ; ). Bara jag som måste lära mig ta kurvor på en sporthoj, åker fortfarande för hårt in i kurvor av gammal vana efter att ha åkt Africa twin i 2200 mil ;)

Jag hittade inget vettigt när jag sökte på ZX-9R eller Tråden i den här forumdelen iaf, kanske låg i nån annan del ?
 
Last edited:

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Ingen
Styrdämpare behövs inte på ett lokomotiv som ZX9:an, jag har då aldrig upplevt obehagliga styrfladder.

Och hur går man för hårt in i böjarna med en sporthoj är det typ framhjulsläpp in i böjen eller är det avslag med gasen.
Rätt metod på bana iaf är att ha driv på bakhjulet. på gatan har det inte lika stor betydelse om du inte kör extremt fort vilket kan göra ont :huvet

gluffis skrev:
2156571 Mitt 190 däck ligger hos schenker o levereras på måndag :p Sedan ska jag bara hitta nån i närheten som kan kränga på det. Jag tycker den är lite tung o svänga med jämfört med typ en zx6r. Men det är inget jag lider av, får se när jag går från 180 till 190 däck ;)

Stålspunna slangar och en kolfiberhugger tänkte jag handla sedan. Eventuellt en styrdämpare. Inga problem med stabiliteten i högre farter ( 260+ på mätaren ; ). Bara jag som måste lära mig ta kurvor på en sporthoj, åker fortfarande för hårt in i kurvor av gammal vana efter att ha åkt Africa twin i 2200 mil ;)

Jag hittade inget vettigt när jag sökte på ZX-9R eller Tråden i den här forumdelen iaf, kanske låg i nån annan del ?
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Hulken_1 skrev:
2156698 Styrdämpare behövs inte på ett lokomotiv som ZX9:an, jag har då aldrig upplevt obehagliga styrfladder.

Och hur går man för hårt in i böjarna med en sporthoj är det typ framhjulsläpp in i böjen eller är det avslag med gasen.
Rätt metod på bana iaf är att ha driv på bakhjulet. på gatan har det inte lika stor betydelse om du inte kör extremt fort vilket kan göra ont :huvet


Det är mer av att bryta i samma nivå som på en AfricaTwin, som är stor som en buss, från -90. Den får man vara ganska bestämd på, ninjan styr _mycket_ snabbare in i kurvor o det har jag lite problem med än, har iofs bara åkt 100mil kanske eller nått ;) Det är bara en vanesak... Får se hur det blir med det nya bakdäcket ;)
 

baltra

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Lindome
Hoj
CB900 Hornet
Har en lite fråga. Kanske en moppe fråga till men men, vill järna veta tycker man hör olika hela tiden......zx9r=sport/turing eller zx9r=sport?????

Christoffer
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top