Zx9r-98 eller CBR 900 rr-99?

jaken

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Ingen för tillfället..
Hej!
Funderar på vilken jag ska välja av dessa två hojar!
Vilken skulle du ha vält och varför?

1998 uppdaterades chassit på Kawan om jag förstått det hela rätt , dvs den är hyffsat modern för att vara en 98. När gjordes liknande uppdateringar av cbr?

Hur långa är serviceintervallen på Hondan? 600mil olja, 1200mil ventiljustering på Kawan.

Mvh jaken

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
jaken skrev:
Hej!

1998 uppdaterades chassit på Kawan om jag förstått det hela rätt , dvs den är hyffsat modern för att vara en 98. När gjordes liknande uppdateringar av cbr?

Hur långa är serviceintervallen på Hondan? 600mil olja, 1200mil ventiljustering på Kawan.

Mvh jaken

Jag stod i exakt samma sits förra sommaren. Provkörde en CBR och en ZX-9R, valde Ninjan av flera anledningar bla. att jag gillar designen. MYCKET bekvämare hoj än Hondan.

..men allt är väl en smaksak. :)

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
I det här fallet så säger jag... buy a quick kwack.

Edit: CBR:en blev en helt ny hoj -00.

walpen

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2004
Hoj
1986 Yamaha SRX-6
jag gillar kawans allround egenskaper, känns inte lika extrem som andra sporthojar i klassen, dock inte alls mjäkig för det, bara inte lika sportig som sina konkurrenter. Hondan har lite toppigare karaktär och är mer extrem, så du får se till dig själv vilken sorts förare är du?
stod själv och valde mellan ZX9R, R1:an och CBR:n, mitt val föll på R1:an och har alldrig ångrat det.

wader

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
ninja
hade en zx9r 98:a förra sommaren o den var riktigt härlig på många sätt en rolig sporthoj på små vägar bara att dra med sig den ner i kurvorna o motorn var inte värre än att jag drog ifrån mina vänner som har r1or 03+04. beror kanske på vem som har styret:) åkte flera vändor mellan sthlm o dalarna o en till västkusten o det var helt bekvämt på den sadeln. du ångrar ej kawan.
lycka till :tummenupp

jaken

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Ingen för tillfället..
Tackar för all info!!
Det verkar som att kawan ger mer för pengarna.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
jaken skrev:
Hej!

Mvh jaken

Tja.. jag skulle nog välta båda två. Orsak, ingen är en suzuki!
:wiggle ´

Allvarligt så hade jag valt kwaken... Orsaken är att den har en roligare motor...
Cbren är tråkigt tam.. Den går visserligen bra och det finns pulver.. Men som mina polare säger så är den tråkigt könlös.. Motorn är så snäll att man inte märker av att det bäriväg... (med risk att bli hängd)
Kwaken däremot matchade tom GSXR 1100. Vilket inte cbren har gjort... (vad jag vet)

DB

skiieur...
Gick med
17 May 2003
Hoj
2009, KTM EXC 450
Jag valde kwacken när jag bytte förra sommaren och är väldigt nöjd med min! Tyvärr har jag inte kört cbr men det är säkert en bra hoj det med.

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Stod också i valet å kvalet mellan de hojarna i våras. Valde kawan och har inte ångrat mig!

FÖRGÖRAREN

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
-
Måste slå ett slag för hondan. Hondas kvalité är snäppet högre än de andra japsarna, iallafall enligt mina erfarenheter....

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Uppdateringar av formatet som zx9 fick 98 gjordes först 00 på Hondan, innan dess är de snarlika ända från 92.

BMS

1123,6536,5321
Gick med
20 May 2003
Hoj
Blade-04 Stulen! & CBR XXx Stulen!
Svårt val! Två bra hojjar. Kawwan har kraftigare motor men väger några kilon mer och inte lika sportig körställning. Hondan har bättre chassie och högre kvalitet på detaljarbetet rent allmänt. Den skramlar inte lika mycket som kawwan :tungan . Hondan servas var 600 mil och den stora servicen görs vid 2400. Framdäck till hondan är dock lite dyrare eftersom den har 16 tums fälj.

Själv valde jag hondan och jag är supernöjd med den (4200mil har min gått).
/B)

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
CBR1000RR -08
Jag har en 98 Kawwa, och en kompis har en CBR900... KÖP kawwan säger jag! känns betydligt mycket modernare än Hyndan... + som många sagt! roligare motor =)

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Kawan tveklöst, det enda riktigt negativa är väl ventiljusteringskostnaderna(kollen alltså) den är var 1200:de mil.

uppdateringen kom 98, och det viktigaste av allt, den är lättmekad mvh peter

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...