ZX9R Kamphoj -96

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
ZX9R Kamphoj -96 Stora bilder

Tog hem en zx9r från mark jennings som var billig och skicket där efter.

Tanken med importen var att bygga en fighter, har idag en motard som ska säljas o ersättas av en enduro är tanken så jag får en ren offroad o en ren asfaltshoj, fas 1 var ju att få skitet regbesiktigat och det gick ju bra. sen i lördags var det bara att börja riva, nu är jag i stadiet att jag inte har en hoj utan bara en massa delar :gnissla men har tyvär inga bilder på det utan ni får föreställa er en hög med skitiga mc delar i ett förråd :D

Planen är, sidenmatt ram, motor, vita fälgar, vit r6-07 tail, mt06 lyse om ingen kan hitta på nåt snyggare (vill inte ha insektslampa) vit tank, o ev vapor instrument, sen ser avgaset förjävligt ut så ev kommer det lindas med bandage eller så får jag bita i det sura o köpa ett fräckt helsystem.

Nåja några bilder har jag, från regbes samt en när hojjen är på väg i molekyler.
(notera reflexen bak :tuttar )

Uploaded with ImageShack.us

Last edited:

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Har mer eller mindre helt glömt bort tråden, men har hänt lite iaf i garaget.

här kommer lite bilder. sorry att dom e så stora, men alla har väl bb nu för tiden :D (ska förminska på nästa update)

Ramen e omlackad som synes, kylaren har även fått en dusch färg, fälgarna är blästrade o ska på pulverlack, motorn är jag kluven till, den ser ut som skit men jävla jobb o måla den.. hmm hur göra?
Köpte risers på ebay från en kille i thailand, beställda svarta men annars var det rätt, men börjar faktiskt gilla utseendet på de guldiga så får se om jag lackar om dem eller inte. Biltema crosstyre :yoparty
Köpte även en bagagnad bakdämpare från us till en 99a o den verkar passa, ska se hur de blir sen med hjul osv på

(en parantesild på ny leksak med måste besiktigas innan jag får köra den)

Last edited:

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
ber om ursäkt i posten, ska förminska till nästa gång, bara jag som har auto justering på bilder i min webläsare?

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Spännande att följa:tummenupp

Men du Koffe det finns faktiskt inga genvägar när det gäller motorn:tungan Det är bara att rengöra ordentligt o lacka med 2-komp färg men använd en riktig etsande grundfärg.

Jag var själv inne på att skippa att lacka motorn men tack o lov så var det någon/några som fick mig på andra tankar.

Så lägg ner lite möda:D Du har igen det.

Lycka till!

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Snaaajsigt.
Är ramen pulverlackad?

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Nej den är lackad med 2k på sprayburk, den e grym den färgen, mattade ner med slipduk o sen på med färg

Spännande att följa:tummenupp

Men du Koffe det finns faktiskt inga genvägar när det gäller motorn:tungan Det är bara att rengöra ordentligt o lacka med 2-komp färg men använd en riktig etsande grundfärg.

Jag var själv inne på att skippa att lacka motorn men tack o lov så var det någon/några som fick mig på andra tankar.

Så lägg ner lite möda:D Du har igen det.

Lycka till!

Nä där e väl inget o göra :gnissla synd bara att det e så satan tråkigt o rengöra allt bara, vill ju bygga o sätta ihop =)

Last edited:

R5+1

Guest
Nä där e väl inget o göra :gnissla synd bara att det e så satan tråkigt o rengöra allt bara, vill ju bygga o sätta ihop =)
Hahahaha!! "Kamphoj"! :hihi:hihi:hihi:hihi:hihi Hade inte hört den benämningen förut, låter ju gulligt!

Ang motorn: Högtrycksspruta följt av bläster?
Båda är kul verktyg och det går fort som satan.
(Min erfarenhet gällande motorrengöring inskränker sig endast till bilmotorer, så jag chansar bara. :confused:)

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Vad fick du slanta för hojen? Hur pass sliten var den?
Blir väl iaf 8000.- i extrakostnader mot att köpa i Sverige, plus osäkerheten att inte kunna se den live?

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Gav 15 ink frakt till sverige, bra köp eller inte? ja man måste våga chansa lite, och när jag letade objekt var den billigaste på blocket ca 20k

Hojjen var fullt fungerande o gick genom regbes ua, dock var där en skada på ena bromsslangen bak så den hade inte gått igenom kontrollbes ändå så den gjorde vi inte.

Den var en "typisk englands import" enligt besmannen, skitig o allmänt nergången, tydligen bryr man sig inte om sina hojjar i uk som vi gör i sverige,

min ide är att ha hojjen klar som fajter inom 25k ink hoj

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
HAr haft lite dålig motivation ett tag, tränar ganska hårt o jobbar hårt med, men lite har det hunnits med, o nu fick jag en ny glöd när man ser ungefär hur det kommer se ut, o nä jag målade inte motorn.

dsc00042hf.jpg

dsc00045tg.jpg

dsc00043fc.jpg

Pennybridge

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2009
Hoj
-93 Yamaha FZR
Ser kanonfint ut.
Vad är det för fabrikat på 2k färgen du köpt?
Letat efter någon vettig men hittar inget.

mvh Erik

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Köper färgen på colormix i malmö

max nånting heter den, är kanonbra!

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
HAr haft lite dålig motivation ett tag, tränar ganska hårt o jobbar hårt med, men lite har det hunnits med, o nu fick jag en ny glöd när man ser ungefär hur det kommer se ut, o nä jag målade inte motorn.

Ser skitbra ut:tummenupp Vita fälgar mmm:D
Men vadå "målade inte motorn"?? Du skulle lacka den din latmask:tungan
Nu är det bara resten kvar:gnissla

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Beställde en framlampa från ebay med integrerade blinkers, bara hoppas den går igenom bes.

Ang bakskylt så kommer jag använda orginalhålet som är i undertailen från
r6 baken o montera det lagligt, pallar inte bråka med polisen varje gång man är på nåt "get together"

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
:Bugar
Beställde en framlampa från ebay med integrerade blinkers, bara hoppas den går igenom bes.

Ang bakskylt så kommer jag använda orginalhålet som är i undertailen från
r6 baken o montera det lagligt, pallar inte bråka med polisen varje gång man är på nåt "get together"

Vilken beställde du?
Ser jättebra ut :tummenupp

Ett tips om bilderna!
Man kan ladda ner ImageShacks egna program för att ladda upp bilderna direkt från skrivbordet, samt ändra storleken på de till 640x640 som passar bra för forumet.
http://imageshack.us/content.php?page=uploader

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS