zxr 400 - biken som har allt

martinzxr

Ny medlem
Gick med
26 May 2006
Ort
Arvika
Hoj
zxr400 -92, zx636r -04
Världens finaste motorcykel i mina ögon :)

Tyvärr ser den inte riktigt ut så idag efter en racingtur på landsväg i början på sommaren. Varit helt nere och tänkt sälja den men insåg häromdan att jag aldrig skulle klara av det. Den stannar och ska bli ännu snyggare och sportigare :tungan

attachment.php
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
martinzxr skrev:
2496981 Världens finaste motorcykel i mina ögon :)

Tyvärr ser den inte riktigt ut så idag efter en racingtur på landsväg i början på sommaren. Varit helt nere och tänkt sälja den men insåg häromdan att jag aldrig skulle klara av det. Den stannar och ska bli ännu snyggare och sportigare :tungan

attachment.php

Förutom effekt/Bromsar/Chassie/Dämpning :tungan :pannkyss
 

martinzxr

Ny medlem
Gick med
26 May 2006
Ort
Arvika
Hoj
zxr400 -92, zx636r -04
MILKY skrev:
2496991 Förutom effekt/Bromsar/Chassie/Dämpning :tungan :pannkyss

Haha så illa är de inte. Tycker att den är helt okey på allt. Skulle väl vara lite mer effekt kanske men det går att köra ihjäl sig på denna också :va :)
 

MC Doktorn

Guest
martinzxr skrev:
2496981 Världens finaste motorcykel i mina ögon :)

Tyvärr ser den inte riktigt ut så idag efter en racingtur på landsväg i början på sommaren. Varit helt nere och tänkt sälja den men insåg häromdan att jag aldrig skulle klara av det. Den stannar och ska bli ännu snyggare och sportigare :tungan

attachment.php

Perfekt tjej hoj men bara man är nöjd är huvudsaken :tummenupp
 

martinzxr

Ny medlem
Gick med
26 May 2006
Ort
Arvika
Hoj
zxr400 -92, zx636r -04
hållundan skrev:
2497024 Det måste vara era förstahojar, right?

Nej det är det inte. Men för mig är de den perfekta hojen. Liten, smidig och går bra. en 900 eller 1000 blir för stor och klumpig. Ska jag vara riktigt ärlig så vågar jag nog inte ha en tung sporthoj. Effekten är nästan lite överdriven. :)
 

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Vid Kusten
Hoj
Kawasaki ZXR
hållundan skrev:
2497024 Det måste vara era förstahojar, right?
Hej!
ja det är min första tog kortet för tre månader sen och överaskade alla jag kände ingen visste att jag varken börjat övningsköra eller köpt hoj eller vens gillade hojar.:yoparty
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag hade ZXR400 som första hoj, sen sålde jag den och köpte ZXR750. Året därpå köpte jag en annan ZXR400 som jag aldrig kommer sälja. Den är så jävla rå och ball.
Lite halvsanning ligger det väl i att bromsar, fjädring och effekt inte är som det ska - men det är allt ändrat på min :D
Kanske runt 100HK, Hyperpro, Wilber och Öhlins kröner min hoj nu - oslagbart! Finns absolut ingen bättre hoj :)

Så bra att den snart kommer stå i vardagsrummet :rofl

Kawakex skrev:
2497058 Hej!
ja det är min första tog kortet för tre månader sen och överaskade alla jag kände ingen visste att jag varken börjat övningsköra eller köpt hoj eller vens gillade hojar.:yoparty

Ballt! :tummenupp
 
Last edited:

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Vid Kusten
Hoj
Kawasaki ZXR
Det perfekta med hojen är:
Färgen och årsmodellen är ju classic.
Liten och smidig lätt att busköra med.
BILLIG försäkring.
Det har kanske inte samma topphastighet som större men vikten gör att den accar nästan lika bra. och vem ligger och bränner i 240 hela dagarna.
Få ex i sverige vilket gör den eftertraktad vilket gör det lättare att få igen pengarna om man nu har hjärta att sälja.
Helt enkelt en underbar hoj!!!!


Zalfus bor du i halmstad eller isf får vi ut o köra en dag! Föresten köpte du din av en tjej jag tror jag känner henne.
 

martinzxr

Ny medlem
Gick med
26 May 2006
Ort
Arvika
Hoj
zxr400 -92, zx636r -04
Mavve skrev:
2497071 Jag hade ZXR400 som första hoj, sen sålde jag den och köpte ZXR750. Året därpå köpte jag en annan ZXR400 som jag aldrig kommer sälja. Den är så jävla rå och ball.
Lite halvsanning ligger det väl i att bromsar, fjädring och effekt inte är som det ska - men det är allt ändrat på min :D
Kanske runt 100HK, Hyperpro, Wilber och Öhlins kröner min hoj nu - oslagbart! Finns absolut ingen bättre hoj :)

Så bra att den snart kommer stå i vardagsrummet :rofl



Ballt! :tummenupp

Svårt att släppa den va? :tungan hehe. Var de inte du som hade styrdämpare till den? Något som är värt att satsa på lr?
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Kawakex skrev:
2497075 Det perfekta med hojen är:
Färgen och årsmodellen är ju classic.
Liten och smidig lätt att busköra med.
BILLIG försäkring.
Det har kanske inte samma topphastighet som större men vikten gör att den accar nästan lika bra. och vem ligger och bränner i 240 hela dagarna.
Få ex i sverige vilket gör den eftertraktad vilket gör det lättare att få igen pengarna om man nu har hjärta att sälja.
Helt enkelt en underbar hoj!!!!


Zalfus bor du i halmstad eller isf får vi ut o köra en dag! Föresten köpte du din av en tjej jag tror jag känner henne.


Jo, jag bor i Halmstad egentligen men just i skrivande stund så sitter jag i en unken lägenhet på 23 kvadratmeter i Västerås.. har sett dig nån gång i Halmstad i sommras när jag körde, höll på att vrida nacken av mig för jag har inte sett nån annan som hart en likadan förut :tungan

Ska köra hem min hoj nästa helg, men vi får ta och köra lite till våren! helt klart.

EDIT: Jo jag köpte den av henne, :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top