zxr 750?

Toby

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
en jappe
Hur är en kawa zxr 750 att köra på bana om man jämför med t:ex R1 och gixxer 750 och 1000, jag har hört allt från seg och trögstyrd till snabb och stabil,
Hur hävdar dom sig i rookie 1000?
Är det ett vettigt val att köpa en sån om man funderar på rookie 1000?

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
Får du tag på en välpreparerad och påkostad hoj KANSKE du kan vara med och fajtas i den övre halvan av gänget. Den har dock inte så mycket att säga till om jämfört med motor- och chassie-egenskaperna hos t.e.x en Retta eller någon annan modernare hoj. Jag kasar själv runt med en ZXR 750 -91 (hobby-racing) och den är rätt så sävlig att kuska runt med om man inte justerar gaffelbenshöjder med mera.

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Med tanke på hur hårt det är nuförtiden i R1000 så tvivlar jag på att man ens lyckas kvala in med en gammal ZXR750 i standardversion.
Men är du en jävel på att köra så kan det säkert gå ändå.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
SpeedAbuser skrev:
Med tanke på hur hårt det är nuförtiden i R1000 så tvivlar jag på att man ens lyckas kvala in med en gammal ZXR750 i standardversion.
Men är du en jävel på att köra så kan det säkert gå ändå.
Sant och ska man bygga om den som min Missil med Öhlins, WP, NSB trimmad motor, kolfiber, Mavrick fälgar och annat lull lull så är du snart uppe i mera pengar än du vill veta.

Missilen har gått stadiga 45:0r på Falken (dock inte med mig som pilot). :rodnar

Bifogat

• 2003_0504_145045aa.jpg
    2003_0504_145045aa.jpg
    101.7 KB · Visningar: 271

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
I Nordic Superbike kör ju Greven med en ZX-7R och tillhör toppskicket. Den är väl i och för sig lite småkittad. :rolleyes:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
McB skrev:
I Nordic Superbike kör ju Greven med en ZX-7R och tillhör toppskicket. Den är väl i och för sig lite småkittad. :rolleyes:
<lite lull lull har Greven på sin moppe :rolleyes:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
McB skrev:

Så här ser den ut.

Bifogat

• grevens zx7r liten.jpg
    grevens zx7r liten.jpg
    89 KB · Visningar: 230

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
ZXRen aer bra tung och lite sloe orginal, sa att kopa en orginal och bygga om till rejshoj vore ett stort stolleprov, men i faerdigkittat utfoerande har dom visat sig vara duktigt snabba. Hittar du en till raett pris sa...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
SpeedAbuser skrev:
Med tanke på hur hårt det är nuförtiden i R1000 så tvivlar jag på att man ens lyckas kvala in med en gammal ZXR750 i standardversion. ...

SÅ illa är det inte. Kanske inte vinnarhoj men kvala in klarar man allt...

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
SÅ illa är det inte. Kanske inte vinnarhoj men kvala in klarar man allt...
Det lär va svårt att kvala in med en 750 Gixxer har jag hört, men det är nog bara elaka rykten som sagt...

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
Har sett en zxr 750 på mobile.de för ett tag sedan. 143hp på bakhjulet!! Tilläggas bör ju att denna modell sopade rent i superbike i början på 90-talet!! En duktig förare på en prappad zxr spöar många av dagens 1000cc förare!!

Leta i tyskland :tummenupp

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Ett fel med äldre cyklar är materielutmattning, en cykel som är tio år gammal kommer ha ett block som kanske inte är världens bästa, eller ha en vev som kanske inte har så många mil kvar till renovering osv. Racingsatsningen är dyr, men reparationer är dyra, hårt trimmade fyrtaktare kräver omsorg och mycket underhåll. Var inte dumsnåla när ni köper racehoj, man har kul på mycket gamla saker och man lär sig köra på gamla saker, om man får köra vill säga. Nu säger jag inte att allt gammalt är kass, men att risken är större. Dessutom har kvaliteten på hojarna blivit bättre med åren, men skulle jag köpa en 600-1000cc hoj idag, skulle jag inte satsa på något äldre än 98, som man ändå kan komma över till rätt bra priser.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Det är bara skit bakom styret....
Same here, jag fick loss min ex NSB hoj till ett bra pris, motorn hade bara gått 2 timmar sedan renoveringen, att bygga en sådan hoj idag vore madness, men det går som sagt att få ta på billiga äldre rejshojar till vettiga priser, vill man som jag köra bara på skoj och ändå ha massor av pulver (145 RWHP) så kan en gammal ex NSB hoj vara kul, räkna dock med att motorn ev kan rasa när som helst pga den är extremt hårt trimmad, satsa på en orginalmotor istället, håller längre och har tillräckligt med pulver för dom flesta svenska banor.

p.s tvitakt :rock

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Ett fel med äldre cyklar är materielutmattning, en cykel som är tio år gammal kommer ha ett block som kanske inte är världens bästa, eller ha en vev som kanske inte har så många mil kvar till renovering osv. Racingsatsningen är dyr, men reparationer är dyra, hårt trimmade fyrtaktare kräver omsorg och mycket underhåll. Var inte dumsnåla när ni köper racehoj, man har kul på mycket gamla saker och man lär sig köra på gamla saker, om man får köra vill säga. Nu säger jag inte att allt gammalt är kass, men att risken är större. Dessutom har kvaliteten på hojarna blivit bättre med åren, men skulle jag köpa en 600-1000cc hoj idag, skulle jag inte satsa på något äldre än 98, som man ändå kan komma över till rätt bra priser.

Av någon anledning så håller jag med till fullo.... :rolleyes:

Toby

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
en jappe
Tackar för dom goda råden, jag undrade eftersom att jag hade hittat en billig sådan,
Men det är väll bara till att leta vidare efter nått annat,

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Det är ju klart roligare att komma med en zxr750 och tävla i R1000 än en Retta eller liknande.....

Fast, man borde vara duktig med blyklumpen :tummenupp

750RR

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...