ZXR som inte vill starta

fela

F:et
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Ingen hoj just nu
Hej!

Har låtit min Kawasaki ZXR 750 91a stå en vecka då jag varit bortrest. Innan stillaståendet har den gått som en klocka men i förrgår när jag stod och varmkörde den på full choke så la den av. När jag åkte stängde jag av soppakranen, men såg ju så klart till att den var öppen när jag startade. Har kollat att bränsle går genom filter och att luftfiltret inte är täppt. Den tänder då jag fick igång den för en kort stund, men det verkar som om soppan trots allt fastnar någonstans på vägen (experten har talat).

Grymt tacksam för tips vad jag mer kan göra innan jag måste lämna den till någon som vet vad han gör.

Bhult

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Hoj
mmmm
du har inte haft soppakranen i pri läge?`isåfall kankse du har fyllt vevhuset med soppa? då brukar hojen gå ok när den e kall men inte alls när den e varm.. losssa oljepåfyllningspluggen o lukta där om det luktar bensin.. lycka till

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Nu är ju min ZXR -89 en helt annan hoj än 91:an, men min bensinkran har i alla fall inget PRI-läge, och jag gissar att din inte har det heller. Mitt-läget är helt enkelt OFF.

Tja, vad kan ha hänt då? Om du inte är rädd för att mecka lite kan du ju kolla att soppapumpen får ström och går som den ska, och att alla slangar är hela. Hjälper inte det måste nog förgasarna isär. Lycka till! :tummenupp

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
PacMan skrev:
2391192Tja, vad kan ha hänt då? Om du inte är rädd för att mecka lite kan du ju kolla att soppapumpen får ström och går som den ska, och att alla slangar är hela. Hjälper inte det måste nog förgasarna isär. Lycka till! :tummenupp

Precis, kolla soppapumpen. Det var iaf det som fick min att vägra starta i våras.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...